خط 5 مترو تهران بهسازی می شود

16:01 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۷۸۹
سومین جلسه پروژه بهسازی خط 5 مترو تهران با حضور اعضای این پروژه برگزار شد.
به گزارش گروه جامعه ، صبح امروز جلسه ای با حضور مدیرعامل، قائم مقام و اعضای ستاد پروژه بهسازی خط 5 شركت بهره برداری تهران برگزار و طی آن هماهنگی های لازم برای آغاز عملیات بهسازی صورت گرفت.

محمد احمدی بافنده با تاكید بر این موضوع كه برای اولین بار است كه در ایران پروژه بهسازی برای یك خط قطار برقی صورت می گیرد اظهار داشت:هجده سال از بهره برداری از خط 5 مترو تهران می گذرد كه طی این زمان باعث شد تا بهسازی كلی این خط مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان اینكه این پروژه از چند منظر مورد اهمیت است تصریح كرد: تردد زیاد و طول خط 5 مترو  بر اهمیت بهسازی آن می افزاید ضمن آنكه این خط از قدیمی ترین خطوط بهره برداری شده مترو است و تاسیسات آن باید بر طبق استانداردهای جهانی هر چند سال یكبار مورد بازبینی و بهسازی قرار گیرد.
 
احمدی بافنده ادامه داد: اهمیت انجام اینكار به اندازه ای است كه پس از به تصویب رسیدن مناقصه برای بهسازی این پروژه، ستادی با حضور معاونان و مدیران شركت تشكیل و قوانینی برای انجام هرچه سریعتر و بهتر این پروژه وضع شد.
 
وی افزود: با تشكیل این ستاد سیاست اجرای پروژه در بخش های مختلف تعیین شده و هربخش مسئولیت كار محوله خود را بر عهده گرفته است.
 
مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران در ادامه به برخی از اقدامات در جهت بهسازی خط 5 مترو اشاره كرد و گفت: تعیین كارگاه های اجرای كار، نحوه انتقال ماشین آلات، تغییر احتمالی سرفاصله حركت قطارها، رعایت نكات ایمنی، اطلاع رسانی، آمادگی بخش های بحران در حین كار و كلیه جزییات فرعی كار به دقت مورد بررسی قرار گرفته است و معاونت و مدیریت های مرتبط با آنها در حال تدوین سرفصلهای موضوعات مربوط هستند.
 
احمدی بافنده همچنین با تاكید بر انجام هماهنگی های لازم درخصوص تسریع  فرایند های حل مسائل موجود در انجام پروژه بهسازی خط 5 اظهار داشت: طبق قراردادی كه با پیمانكار این پروژه به امضا رسیده است بناست تا بخشهایی از خط 5 كه مشكلات كمتری نسبت به سایر بخش های آن دارد به عنوان پایلوت مورد بررسی قرار گیرد تا هم از نحوه انجام كار و هم از فعالیت پیمانكار نتیجه مناسب حاصل شود و همچنین با مطالعات، مشكلات پروژه بررسی و نواقص احتمالی برطرف شود.
 
وی خاطرنشان كرد: تصمیم بر اینست كه آبان ماه سال جاری عملیات بهسازی خط 5 شروع شود و تمام تلاشمان بر اینست تا در سریعترین زمان ممكن به بهترین نتیجه دست پیدا كنیم.
 
در ادامه اعضای ستاد بهسازی پروژه خط 5 به تشریح وظایف خود و ارائه راهكار برای انجام سریعتر عملیات پرداختند .
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *