روحانیت اجازه تبلیغ نادرست از اسلام را ندهد

23:55 - 10 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۵۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به ضرورت هوشیاری روحانیت در آستانه ماه محرم تاکید کرد و گفت: نباید روحانیت اجازه تبلیغ چهره نادرست از اسلام را بدهد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شامگاه شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ با اشاره به نقش کلیدی روحانیون در تبلیغ دین مبین اسلام تصریح کرد: امروز دشمن بیش از هر زمان دیگر به دنبال توطئه و از بین بردن اسلام ناب است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با تأکید به اینکه دشمن با توطئه‌های مختلف به دنبال اسلام هراسی و دین هراسی است، اضافه کرد: به ویژه ارائه چهره نادرست از اهل‌بیت و ائمه اطهار و تحریف آیات و احادیث در توطئه دشمنان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به آغاز مراسمات عزاداری ماه محرم متذکر شد: در این ایام که تأثیر تربیتی قابل‌توجهی دارد، انتظار می‌رود روحانیان با حضور در مساجد و مجالس به غیر از طرح مسائل شرعی به بیان واقعیت اسلام و فلسفه عاشورا بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید به اینکه تحریف قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمن است و همه‌ساله نیز گسترش بیشتری می‌یابد، اضافه کرد: وظیفه روحانیون شناسایی تحریفات و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان در این مقطع حساس تاریخی است.

ستوده به هجمه‌های سنگین دشمن برای ایجاد اختلاف در بین فرق اسلامی نیز اشاره کرد و متذکر شد: دشمن به دنبال ارائه چهره مخدوش و غیرواقعی از اسلام ناب است تا بتواند با چنین توطئه‌هایی در جوامع اسلامی نفوذ کند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم و مبارزه با تهاجمات فرهنگی به مراتب کار سخت‌تر و پیچیده‌تری است، ادامه داد: امروز سه اسلام تکفیری عربستان، اسلام سکولار در ترکیه و اسلام افراطی در انگلیس اسلام ناب و راستین را هدف قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید به اینکه در ترویج و تشویق اسلام تکفیری رد پای استکبار جهانی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: نقش تبلیغی بیش از هر زمان دیگر در این مقطع تاریخی از حساسیت برخوردار است.

به گفته ستوده لازم است در ماه محرم روحانیون با حضور در بین مردم به تبیین شرایط به وجود آمده از سوی دشمن پرداخته و مجال بروز و ظهور اسلام غیرواقعی را ندهند.

وی به ضرورت هشیاری در مقابل بمباران فکری در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای نیز تأکید و اضافه کرد: تنها تبلیغ درست و عالمانه می‌تواند در مقابل تبلیغات مخرب دشمن ایستادگی کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *