نماینده مجلس افغانستان: سالانه 4/5 میلیون دلار برای ادامه جنگ می پردازند

10:31 - 09 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۲۱۱
یک نماینده مجلس افغانستان با انتقاد از عملکرد آمریکا و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: این کشورها سالانه 4.5 میلیون دلار برای ادامه جنگ در این کشور می پردازند، اما این هزینه ها را برای تامین و برقراری صلح به افغانستان نمی پردازند.
نماینده مجلس افغانستان: سالانه 4/5 میلیون دلار برای ادامه جنگ می پردازندبه گزارش سرویس بین الملل عبیدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان در مجلس نمایندگان اعلام کرد: کشورهای آمریکا و ناتو برای ادامه جنگ سالانه 4.5 میلیون دلار به این کشور می پردازند، اما چرا برای تامین صلح کمک نمی کنند؟
 
وی افزود: دولت افغانستان نیز پول های هنگفتی را برای خرید هوپیماهای جنگی و بالگرد با کمک خارجی ها هزینه می کند و هیچ کشوری برای تامین صلح و امنیت در افغانستان کمک صادقانه انجام نمی دهد.

بارکزی از نهادهای امنیتی نیز انتقاد کرد که 21 روز از عملیات بزرگ گروه طالبان به شهر ترینکوت مرکز این استان گذشته و بزرگراه قندهار- ارزگان به روی مردم مسدود است و این نهادها هیچ اقدامی نکرده اند.

بارکزی تشدید جنگ در افغانستان را کار پاکستان دانست و دستگاه اطلاعاتی و ارتش پاکستان را دشمن مردم این کشور خطاب کرد.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان ناتو در نشست دهم آذر ماه سال 94 تصمیم گرفتند که تا سال 2020 هر سال بیش از 4 میلیارد دلار به نیروهای افغان کمک می کنند.

قرار است در آینده نزدیک نشست کشورهای عضو سازمان ناتو در بروکسل برای تداوم این کمک ها به دولت افغانستان برگزار شود و رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی در این نشست شرکت خواهند کرد.

فرماندهان نظامی امریکا و ناتو همواره در سخنان خود از حضور گروه های تروریستی در خاک افغانستان و افزایش فعالیت خود در این کشور سخن می گویند و تاکید دارند که نظامیان خارجی نباید افغانستان را ترک کنند.

درحال حاضر حدود 12 هزار نظامی از کشورهای عضو ناتو در افغانستان مستقر هستند که بیشترین شمار این نیروها متعلق به نظامیان آمریکایی است.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در پایان سال 2015 میلادی قصد داشت شمار نظامیان امریکایی را از 9800 تن به 5 هزار نفر کاهش دهد، اما فرماندهان نظامی با ارائه گزارش های توجیهی مانع از اجرای این تصمیم شدند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *