رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در عرصه فرهنگی

23:08 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۴۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت وضعیت فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور از نظر وضعیت فرهنگی در صدر دانشگاه‌ها قرار دارد و امیدواریم توجه به معنویت و مباحث قرآنی در این دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش گروه جامعه ؛ دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وزارت بهداشت به نقش انس با قرآن در زندگی افراد اشاره کرد و گفت: مطمئناً ظهور آیات قرآن در زندگی شخصی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأثیرات اثربخشی دارد و باعث می‌شود افراد در عرصه‌های مختلف خود آسایش و آرامش داشته باشد. امیدواریم دانشگاهیان به خصوص مسئولان به این بخش از زندگی معنوی توجه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه چهره‌های نورانی بسیاری در عرصه سلامت وجود دارند که توانسته‌اند با قرآن انس بگیرند و در این عرصه قدم بردارند به طوری که در صحنه‌های بین‌المللی حضور خوبی را از خود نشان داده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور خاطرنشان کرد: اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی در خصوص وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها ارائه شد که خوشبختانه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در این زمینه سرآمد بودند.

  قاضی‌زاده هاشمی در ادامه تأکید کرد: برنامه‌های معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها و جامعه باید جدی گرفته شود. در واقع توجه به امور قرآنی در برنامه پنج ساله کشور صورت گرفته است اما باید در ترویج، تبلیغ و شناخت این برنامه اهتمام کافی صورت بگیرد و تلاش می‌کنیم وضعیت دینی خود را در خدمت به مردم فراموش نکنیم چرا که توجه به این بخش سرمایه‌گذاری در عرصه اسلام، انقلاب و کشور است.

وی همچنین مجید مجیدی را از افتخارات عرصه هنری کشور توصیف کرد و گفت: ایشان از برجسته‌ترین هنرمندان کشور در عرصه فعالیت‌های قرآنی است و تقدیر از این کارگردان معروف در بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی افتخار بزرگی است.

وزیر بهداشت همچنین در پایان یادی از محمدرضا شجریان به عنوان هنرمند پرآوازه کشور در عرصه موسیقی یاد کرد و گفت: ایشان و همچنین پدر او فعالیت‌های هنری خود را با قرآن شروع کردند و در حال حاضر به دلیل بیماری نیازمند دعای خیر مردم هستند. امیدواریم زحمت خداوند شامل حال او شود و یاد کردن از این هنرمند بزرگ وظیفه تک تک ما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *