درخواست سناتورهای آمریکایی از جان کری برای تحقیق درباره استفاده روسیه از پایگاه همدان

13:35 - 29 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۸۵۵
روزنامه واشنگتن پست نوشت: 30 نفر از سناتورهای آمریکایی در نامه ای به وزیر خارجه این کشور از وی خواستند که درباره استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان تحقیق کند.
درخواست سناتورهای آمریکایی از جان کری برای تحقیق درباره استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدانبه گزارش گروه بین الملل ؛روزنامه واشنگتن پست نوشت:  عضو مجلس سنای آمریکا در نامه ای به جان کری از وی خواسته اند که وزارت خارجه این کشور درباره استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان تحقیق کند.

«واشنگتن پست» دراین باره تصریح می کند که  30 عضو نماینده جمهوریخواه مجلس سنا طی نامه‌ای به جان کری از دولت اوباما خواستند که درخصوص استفاده جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه از پایگاه هوایی همدان برای مبارزه با نیروهای مخالف دولت سوریه موضع سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کند، چون این اقدام روسیه نقض توافق هسته‌ای با ایران است.

در این نامه جمهوری‌خواهان از دولت اوباما می‌خواهند که شواهد و مدارکی دال بر قانونی بودن این اقدام نیروی هوایی روسیه بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان  ملل ارائه دهد.

دراین نامه جمهوری‌خواهان اضافه می کنند که اگر دولت آمریکا نمی تواند مدرکی قانونی ارائه دهد، موظف است که اقداماتی قاطع به منظور ممانعت دولت روسیه از اقداماتی مشابه در آینده انجام دهد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *