دولت اوباما 115 میلیارد دلار تجهیزات نظامی برای جنگ یمن به عربستان فروخته است

13:01 - 18 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۸۵۲
خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت اوباما تاکنون 115 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به دولت عربستان فروخته است.
دولت اوباما 115 میلیارد دلار تجهیزات نظامی برای جنگ با یمن به عربستان فروخته استبه گزارش گروه بین الملل به نقل از اسپوتنیک، طبق یک گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز، دولت اوباما تاکنون 115 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به دولت عربستان فروخته است.

در این گزارش که به وسیله ویلیام هارتونگ محقق آمریکایی در مرکز سیاست بین الملل تنظیم شده،آمده است که در طول ریاست جمهوری باراک اوباما تاکنون 42 توافق فروش تسلیحات بین دولت اوباما و عربستان انجام شده است.

طبق این گزارش تسلیحات فروخته شده به عربستان شامل انواع سلاح های فردی، تانک، انواع موشک ها، بالگرد، کشتی های جنگی و همچنین آموزش و پشتیبانی این تجهیزات است.

فروش روز افزون تسلیحات به دولت عربستان توسط مجامع حقوق بشری محکوم شده است و سازمان ملل در دومین کنفرانس خود در ماه آگوست درمورد فروش تسلیحات نظامی، از آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار شد فروش تجهیزات نظامی به عربستان در خلال جنگ با یمن را متوقف کنند.

این در حالیست که طبق این گزارش عربستان با این تسلیحات بیمارستان ها ، مکان های عمومی و شهر های یمن را هدف قرار داده است و تاکنون موجب کشته شدن 4 هزار غیر نظامی شده است.

ائتلاف کنترل تجهیزات نظامی همچنین گفته است که آمریکا پیمان منع فروش غیر قانونی تسلیحات سال 2014 را نقض کرده است.

هارتونگ در گزارش خود با اشاره به وابستگی نظامی شدید دولت عربستان به آمریکا، گفت: اکنون بهترین زمان برای دولت اوباماست تا ازاین اهرم فشار علیه عربستان، برای متوقف ساختن جنگ وخونریزی در یمن استفاده کند.

وی گفت: توافقات اخیر عربستان برای فروش بمب و مهمات و تانک برای جایگزینی تسلیحات آسیب دیده، حاکی از این واقعیت است که بدون شک آمریکا به دنبال اطمینان خاطردادن به عربستان مبنی بر این مطلب است که آمریکا خواهان همکاری با ایران بعد از توافق هسته ای نیست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *