دستگاه قضایی ورود خوبی در امور فرهنگی داشته است

21:30 - 02 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با تاکید بر اهمیت امور فرهنگی گفت: در سال‌های اخیر قوه قضائیه ورود خوبی در امور فرهنگی داشته و هماهنگ باسایر نهادهای متولی اقدامات موثری انجام داده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به همراه جمعی از قضات و روسای سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه با حضور در دفتر امام جمعه مرکز استان خراسان شمالی ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان خراسان شمالی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با تاکید بر اهمیت امور فرهنگی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر قوه قضائیه ورود خوبی در امور فرهنگی داشته  و هماهنگ با سایر نهادهای متولی اقدامات موثری انجام داده است.

وی تصریح کرد: اساس کار هدایت جامعه و صلاح آن اقدامات فرهنگی است و همه ما دغدغه کاهش آسیب‌های اجتماعی را داریم و محوریت این کار بر عهده نماینده ولی فقیه است.

این مقام قضائی اظهار کرد: زندان و حبس به عنوان یکی از ابزارهای بازدارنده برای اصلاح مجرمین در نظر گرفته شده و در برخی موارد ضروری است، اما با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری مجازات‌های جایگزین هم در موارد خاص در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: البته ما در خصوص جرائم علیه امنیت فردی ، اجتماعی و اقتصادی بسیار قاطعانه عمل می‌کنیم و در اعطای مرخصی‌ها و عفوها همه شرایط را در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به آمار عملکرد دادگستری استان خراسان شمالی در سال 94 و مقایسه آن با سال 93 ، به تبیین جایگاه استان در کشور در موضوعات مختلف حقوقی و کیفری پرداخت و گفت: حضور روحانیت و ائمه جمعه در بخش‌های مختلف و هدایت‌ها و ارشادات آنها کمک شایانی به دستگاه قضایی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز گفت: رازداری یک اصل است و دشمنان ما کمین کرده اند که از اطلاعات و آماری که در کشور اعلام می‌شود، استفاده کنند، نباید تا زمانی که اطلاعات پرونده ای تکمیل شده و رسیدگی به پایان برسد، گزارشی اعلام شود.

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: مدارا کردن با مردم هم اهمیت زیادی دارد و باید در عین حال که حقوق همه را پاس می داریم، روش‌های احقاق حق را هم به خوبی فرا گیریم که چگونه احقاق حق و چگونه ابطال باطل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به صبوری امامان در برابر رخدادهای زمان اظهار کرد: اخلاق خوب با مردم، مدارا کردن با آن ها، تکریم ارباب رجوع و سرعت بخشیدن به کارشان را باید از پیامبر اسلام(ص) و از امامان بیاموزیم که هیچ گاه با دشمن سازش نکردند، سر تسلیم فرود نیاوردند و عزتشان را پاس داشتند.

وی افزود: مقاومت یک اصل اساسی است و البته ما این را در دوران دفاع مقدس و در برابر توطئه های مختلف دشمنان تجربه کردیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *