مبارزه با مفسدان اقتصادی در دستور کار كمیته مبارزه با جرائم خاص است

1:15 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۵۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‌پور با اشاره به شعار امسال و تاكیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی از اهم برنامه‌های كمیته مبارزه با جرائم خاص استان گیلان است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان گیلان جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص با حضور رئیس كل دادگستری استان  برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان گیلان در این نشست با اشاره به شرایط خاص گردشگری، جمعیت متراكم گیلان و تردد مسافران تصریح كرد: امنیت در استان در سطح مطلوبی بوده و جرائم خشن دبسیار ناچیز است و باید سازوكارهای قانونی و مناسبی را جهت به حداقل رساندن همین مقدار نیز بكار گرفته شود.

رئیس شورای قضایی استان گیلان در ادامه خواستار تشكیل كارگاه آموزشی علمی كاربردی  با حضور بازپرسان، افسران جنایی، متخصصین پزشكی قانونی و كارشناسان اسلحه در استان گیلان شد و خاطر نشان كرد: برگزاری این دوره آموزشی در راستای افزایش اطلاعات و به روز شدن دستگاه‌های متولی كه در رسیدگی به پرونده‌های كیفری همفكری می‌کنند ضروری است.

وی در ادامه از اقدامات دستگاه‌های نظارتی كه در برخورد با ادیان نوظهور و ضاله  تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

این مقام ارشد قضایی با توجه به گردش پذیر بودن استان گیلان بروز برخی ناهنجاری ها را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید با همفكری و همیاری یكدیگر تدابیر خلاقانه ای را در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بیندیشند.

احمد سیاوش پور همچنین از  نیروی انتظامی گیلان خواست تا با تولید كنندگان  و توزیع كنندگان مشروبات الكلی برخوردهای قانونی لازم را انجام داده  و تاكید كرد: دستگاه قضایی نیز در محدوده قانونی همكاری لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به شعار امسال و تاكیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان كرد: مبارزه با مفسدان اقتصادی از اهم برنامه‌های كمیته مبارزه با جرائم خاص استان است.

رئیس كل دادگستری استان گیلان در پایان با بیان حساسیت‌های دستگاه قضایی در حوزه حفظ حقوق بیت المال،  خواستار نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های نظارتی در صیانت از بیت المال شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *