مسائل حقوقی وقضائی موقوفات با دقت و حساسیت رسیدگی می‌شود

5:00 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۹۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گروسی گفت: مشکلات و مسائل خاص حقوقی و قضایی موقوفات در شعبه مربوط به اوقاف استان با دقت و حساسیت خاصی انجام می‌گیرد و تلاش بر این است حق و حقوق موقوفات با دقت رعایت شده و ظلمی به حق شرعی هیچ موقوفه‌ای در استان کردستان صورت نگیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، علی‌اکبر گروسی در جلسه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه وقف در جامعه، اظهار کرد: کردستان یک استان مسجد محور بوده و بسیاری از موقوفات و رقبات استان مربوط به مساجد است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: مشکلات و مسائل خاص حقوقی و قضایی موقوفات در شعبه مربوط به اوقاف استان با دقت و حساسیت خاصی انجام می‌گیرد و تلاش بر این است حق و حقوق موقوفات با دقت رعایت شده و ظلمی به حق شرعی هیچ موقوفه‌ای در استان کردستان صورت نگیرد.

گروسی ادامه داد: خوشبختانه در زمان مدیران‌کل سابق اوقاف همکاری مناسبی بین دو دستگاه وجود داشته و امید است این همکاری همواره ادامه یابد و موجبات حراست، حفاظت و رشد و ارتقاء موقوفات استان را فراهم آورد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خدمت به مردم این استان را از تکالیف اصلی مسئولین دانست و گفت: مردم پاک این دیار همواره در برهه‌های سخت حامی نظام بوده‌اند و با حضور خود در میادین سیاسی همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها این امر مهم را ثابت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در این دیدار همکاری و تعامل با دادگستری استان و نهادهای زیرمجموعه را موجب رشد و ترقی موقوفات استان دانست و خاطرنشان کرد: حراست و حفاظت از موقوفات استان یک وظیفه همگانی است و همه مردم و دستگاه‌ها طبق وظیفه شرعی خود باید نسبت به رعایت حقوق موقوفات استان حساس و قاطع باشند.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد شعبه حل اختلاف در محل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با همکاری دادگستری در حال انجام است و بزودی مراحل مقدماتی کار انجام می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *