ایران در زمینه رعایت حقوق بشر کارنامه قابل دفاعی دارد

12:50 - 25 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۹۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گروسی گفت: ایران در زمینه رعایت حقوق بشر کارنامه درخشان و قابل دفاعی دارد و آنچه که در کشورهای غربی و مدعیان دروغین حقوق بشر تبلیغ می‌شود جنبه سیاسی دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، علی‌اکبر گروسی در مراسم آزادسازی 12 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، امام جمعه سنندج و چند تن از مسئولان و زندانیان در بازداشتگاه موقت سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر توجه به روح والای انسانی و رشد فضائل اخلاقی و کرامت بشریت است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: در هیچ نظامی و در هیچ کدام از ادیان الهی به اندازه دین اسلام به موضوع کرامت انسانی و تکریم بشریت توجه نشده است.

وی خاطر نشان کرد: تربیت انسان‌ها و اعتلای آنها به عنوان خلیفه‌الله در نظام اسلامی و دین اسلام اولویت دارد و این را می‌توان در آیات قرآن و احادیت پیامبر و بزرگان دین به خوبی مشاهده کرد.

گروسی ادامه داد: در نظام اسلامی تکریم انسان‌ها مورد توجه است و در نظام قضائی ایران نیز که بر مبنای شریعت و دین است، با دیدگاه اصلاح بزه‌کار با بزه‌کاری برخورد می‌شود و هدف، اصلاح، بازگشت و پیگیری زندگی شرافتمندانه است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان یادآوری کرد: زندان یکی از مجازات‌هایی است که اکنون کمتر در نظر گرفته می‌شود و رویکرد بیشتر مجازات غیر حبسی است اما اگر ناگزیر افرادی روانه زندان شدند، در آنجا تمام موازین اخلاقی و شرعی دین رعایت شده و اصلاح و ارتقای مکارم اخلاقی و معنویت فرد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در هیچ کدام از زندان‌ها به روی سازمان‌های حقوق بشری بسته نیست، زیرا در زندان‌های ما براساس آنچه که اسلام دستور داده است رفتار می‌شود که حفظ کرامت انسانی زندانیان و رشد فضائل اخلاقی آنان در اولویت است.

گروسی همچنین به فراهم بودن امکانات آموزشی و بهداشتی در زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: یک زندانی بعد از آزادی از زندان، می‌تواند شغل مورد نیاز خود را پیدا کند و زندگی شرافتمندانه‌ای را ادامه دهد.

وی افزود: ایران در زمینه رعایت حقوق بشر کارنامه درخشان و قابل دفاع دارد و آنچه که در کشورهای غربی و مدعیان دروغین حقوق بشر تبلیغ می‌شود جنبه سیاسی دارد که در این کشورها، رعایت حقوق بشر در درجه پایینی است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: آنچه امروز در دادگاه‌های ایران نسبت به رعایت حقوق زندانی و مجرم اعمال می‌شود در هیچ کدام از کشورهای دنیا وجود ندارد و حقوقی برای متهم قائل نیستند.

وی در پایان عملکرد ستاد دیه استان کردستان را خوب توصیف کرد که در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دولتی و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت خوبی داشته است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *