معمای 12 ساله یک جنایت مرموز

18:15 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۶۰۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دیه مرد جوان که در جنایتی مرموز با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، 12 سال پس از جنایت از بیت المال پرداخت می شود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،رسیدگی به این پرونده ، از 13 مرداد سال 83 و همزمان با کشف جسد مردی در شهرک چشمه تهران در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. مرد جوان با شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود. با توجه به اینکه هیچ کدام از اهالی او را نمی شناختند، ماموران احتمال دادند او در محل دیگری به قتل رسیده و جسدش در آنجا رها شده است.

کارآگاهان سپس به بررسی پرونده افراد فقدانی پرداخته و چند روز بعد متوجه شدند، هویت مقتول با مرد 40 ساله ای به نام اکبر شباهت دارد.بر اساس شکایت برادر اکبر، مرد جوان چند روز قبل با خودروی پژو 405 خود از کرمانشاه به تهران آمده و ناپدید شده بود.

برادر اکبر پس از حضور در پزشکی قانونی جسد برادرش را شناسایی کند. با مشخص شدن هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد. ماموران شماره پلاک خودروی مقتول را در اختیار گشت های پلیس قرار دادند و سه روز بعد خودروی مقتول در خیابان ستارخان پیدا شد. بررسی خودرو نشان داد، قتل داخل ماشین انجام شده است.

از سوی دیگر بررسی ها مشخص کرد که اکبر با همسرش اختلاف داشته و آنها سه ماه قبل از هم جدا شده بودند. ماموران سپس به تحقیق از همسر مقتول پرداختند که مشخص شد او در قتل نقشی نداشته است.

دختر اکبر هم در بازجویی ها گفت: پدرم قرار بود چند مسافر را به تهران ببرد که قربانی جنایت شد.

با گذشت 12 سال از جنایت و در حالی که ردی از قاتل یا قاتلان به دست نیامده بود، اولیای دم مقتول درخواست پرداخت دیه از بیت المال کردند.

با این درخواست پرونده به شعبه دهم کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات دادگاه کیفری پس از بررسی این درخواست حکم به پرداخت دیه از بیت المال دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *