معلم: خوشحالم با وجود مشکلات توانسته جشن حافظ را برگزار کنیم/ کیمایی نشان کیارستمی را به مکری داد

22:26 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۰۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
شانزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ بالاخره کار خود را با حضور استاید عرصه سینما و تلویزیون آغاز کرد و مسعود کیمیایی در این جشن نشان زنده یاد عباس کیارستمی را به شهرام مکری اهدا کرد.
معلم: خوشحالم با وجود مشکلات توانسته جشن حافظ را برگزار کنیم/ کیمایی نشان کیارستمی را به مکری داد
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ ساعت 21:30 با قرائت قرآن کریم شانزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ آغاز شد.

این جشن که به اندازه کافی دیر شروع شده بود با پخش کلیپ های متعدد در آغاز مخاطبان را خسته و کسل کرد.

نکته قابل توجه در پخش کلیپ های متعدد در آغاز برنامه این بود که تبلیغات بیش از حد آن هم در جایی که بزرگانی در عرصه سینما و تلویزیون کشور حضور دارند اصلا شایسته نیست.

سپس آزاده صمدی به عنوان مجری برنامه روی صحنه حاضر شد و ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در تالار وحدت گفت: در سال هایی که جشن حافظ برگزار نمی شد آن جای خالی بین اهالی سینما و تلویزیون بسیار دیده می شد.

سپس علی معلم در جایگاه قرار گرفت و گفت: این جشن در ابتدا در مقیاس کوچکتری و در یک فرهنگسرا کار خود را آغاز کرد تا اینکه امروز در تالار وحدت شاهد برگزاری آن هستیم.

وی ادامه داد: خوشحالم که این فرصت را داشتم که برخلاف همه بخل ها، تنگ نظری و کوتاه نظری ها که در سرزمینمان است توانستیم جشن را با حضور اهالی سینما و تلویزیون برگزار کنم.

معلم تصریح کرد: به طور یقین اگر سینما و موسیقی نبود نمی توانستیم شرایط این دنیای نوین را تحمل کنیم.

دبیر جشن حافظ همچنین اظهار کرد: در ابتدای برنامه از زنده یاد عباس کیارستمی یاد شد، او عاشق زندگی بود و در ستایش زندگی فیلم می ساخت. 

پس از بخشی که به اجرای موسیقی توسط حجت اشرف زاده اختصاص پیدا کرد علی معلم گفت: امسال برای نخستین بار در جشن حافظ از یک نشان رونمایی می شود و آن هم نشان زنده یاد عباس کیارستمی است که قرار است از این پس به یک فیلمساز جوان اهدا  شود.

سپس از مسعود کیمایی برای حضور در صحنه و اهدای نشان عباس کیارستمی دعوت کرد. مسعود کیمایی با حضور در صحنه گفت:امروز سالرفت احمد شاملو است.

وی گفت: کیارستمی یک سینمای خاص را به جهان پیشنهاد کرد و جهان آن را پذیرفت و فیلم هایش را با بچه ها کار کرد؛ جمشید ارجمند نیز بسیار فاخر و برجسته بود.

معلم در ادامه برنامه گفت: فیلمسازی که نشان عباس کیارستمی را دریافت می کند را از طریق یک کلیپ می بینید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *