IOI نیازمند مدیریت قوی است

17:33 - 28 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی گفت: IOI نیازمند مدیریت قوی است.
IOI نیازمند مدیریت قوی است
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی میزان؛ رابرت والترز رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی در نشست تفاهم نامه همکاری روسای سازمان بازرسی کل کشور ایران و نامیبیا گفت: امروز به دعوت سازمان بازرسی کل کشور ایران به عنوان رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی در ایران حضور دارم تا بتوانیم روابط دو کشور را ارتقا دهیم.

وی افزود: از سال 2014 رئیس این موسسه بودم و تا چند ماه آینده مسئولیتم به پایان می رسد و در بانکوک رئیس جدید را انتخاب خواهند کرد. موسسه بین المللی آمبودزمان IOI یک سازمان بین المللی و جهانی در حوزه آمبودزمان ها و بازرسی ها محسوب می شود.

رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی تصریح کرد: سازمانی را که ریاست آن را برعهده دارم، متشکل از 177 عضو است که اعضای آن را آمبودزمان ها تشکیل می دهند، رسانه ها، بانک ها و بیمه عضو این سازمان هستند و به دلیل اینکه سازمان جهانی محسوب می شود مناطق را به 6 منطقه تقسیم کرده ایم که با آنها در ارتباط هستیم.

رابرت والترز در ادامه بیان کرد: با دو موسسه مشهور آمبودزمان آسیایی و آفریقایی در ارتباط هستیم تمامی سازمان های ما دفاتر در قاره ها دارند که کشورهایی که می خواهند عضو IOI باشند، باید تفاهم نامه داشته باشند و پس از پذیرش باید حق عضویت پرداخت کنند. همچنین باید دفاتری داشته باشند که فعالیت های آن ها را مدیریت کند. اینها در واقع حامیان و کارمندان خوبی هستند که می تواند فعالیت های ما را پیش برند همچون سازمان بازرسی کل کشور ایران.

وی ادامه داد: ما کارهای اداری، مالی و فعالیت های مرتبط را انجام می دهیم و منابع مالی و انسانی را تامین می کنیم. موسسه بین المللی در شهر وین در اتریش است. هر منطقه دو مدیر داخلی و یک مدیر منطقه ای دارد. قاره اروپا به دلیل افزایش کشورها 77 عضو دارد که 5 هیات مدیره آن اروپایی هستند.هیات مدیره تصمیم گیری های کلان را انجام می دهد. ما سالیانه یک جلسه برگزار می کنیم جلسه قبلی در نامیبیا و جلسه آینده نیز در بانکوک برگزار می شود.

رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی همچنین گفت: براساس مفاد اساسنامه جهت اتخاذ تصمیم های کلان تصمیم گیری ها از طریق نامه، ایمیل و ویدیو کنفرانس انجام می دهیم . ماموریت اصلی ما این است که کشورهایی که فاقد دفتر سازمان بازرسی هستند تشویق کنیم که این دفتر تاسیس کنند.

وی بیان کرد: چون موسسه IOI ممکن است ناشناخته باشد تصمیم گرفتیم به کشورهای عضو سفر کنیم تا آن را معرفی نماییم.

رابرت والترز اضافه کرد: IOI سازمان کامل بین المللی نیست و نیازمند مدیریت قوی است. متاسفانه تمامی کشورهای عضو نمی توانند نمایندگی را در دفاتر منطقه داشته باشند که ما دفاتر منطقه ای را تعقیب می کنیم که نمایندگی آن را در سازمان تقویت کنند تا مواردی را که سازمان به اهدافش دست پیدا نمی کند را سازماندهی کند.

وی افزود: در واقع می خواهیم در هیات مدیره افراد صلاحیت داری داشته باشیم. از رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایران نیز دعوت می‌کنیم در آینده به کشور ما آمده و از سازمان بین المللی آمبودزمان دیدار کند و امیدواریم به خاطر فعالیت های خوبی که داشته است به عنوان رئیس این موسسه انتخاب شوند. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *