دفاتر نظارت شورای نگهبان، نظام اسلامی را در برابر بسیاری از خطرات بیمه کرد

20:50 - 27 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۵۳۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دفاتر نظارت شورای نگهبان با نظر مقام معظم رهبری تشکیل و نظام اسلامی را در برابر بسیاری از خطرات بیمه کرده است.
دفاتر نظارت شورای نگهبان، نظام اسلامی را در برابر بسیاری از خطرات بیمه کردبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش بصیرتی ناظران شورای نگهبان استان کرمان در مصلای امام علی (ع) مرکز استان اظهار داشت: دفاتر نظارت شورای نگهبان با نظر مقام معظم رهبری تشکیل و نظام اسلامی را در برابر بسیاری از خطرات بیمه کرد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی سه جایگاه برای شورای نگهبان تعریف کرده است، گفت: مطابق اصل چهارم قانون اساسی نظارت بر اسلامیت نظام در عرصه قوانین نخستین جایگاه شورای نگهبان است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تفسیر قانون اساسی را دومین جایگاه شورای نگهبان بیان کرد و ادامه داد: نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همه پرسی قانون سومین جایگاه شورای نگهبان است.

خاتمی با بیان اینکه تفسیر قانون وظیفه دیگر شورای نگهبان محسوب می‌شود و نظارت شورای نگهبان استصوابی است، تاکید کرد: مصلحت نظام هم اگر موردی اقتضا کند، شورای نگهبان موظف به اعلام آن است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شورای نگهبان برای نظام اسلامی موجب اطمینان و آرامش است و نظارت استصوابی از اول هم دشمن‌خیز بوده و دشمن همیشه با نظارت شورای نگهبان مشکل دارد.

خاتمی با بیان اینکه ناظران شورای نگهبان در عرصه نظارت حرف اول را می‌زنند و رضایت خداوند مدنظر آنان است، افزود: از ناظران شورای نگهبان انتظار می‌رود، قیامت خودشان را با رفیق، گروه و جناح به باد ندهند.

وی با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی براینکه بدبخت کسی است که جهنمی شود و بدبخت‌تر از آن کسی است که به خاطر دنیای دیگران دنیاش را بفروشد، متذکر شد: روز قیامت تنها محشور می‌شویم و و باندها به یاری ما نمی‌آیند.

خاتمی عنوان کرد: بنی‌صدر بعد از دیدن امام خمینی(ره) بیان کرد، کاندیدا ریاست جمهوری می‌شوم و رندی کرد، ابراز داشت: هر کس غیر خدایی کار کند، بت می‌شود و می‌شکند و بنی‌صدر با خیانت از کشور فرار کرد.

نمایند مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان از ابتدا مورد بی‌مهری‌های ناجوانمردانه قرار گرفت، اظهار داشت: دلیل تخریب‌های شورای نگهبان همان اصل 99 قانون اساسی است و نااهلان نمی‌توانند وارد مجالس شوند و کسانی وارد می‌شوند که واجد شرایط باشند و تشخیص آن با شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه افرادی قصد دارند در نهادهای انقلاب نفوذ کنند، گفت: شورای نگهبان تنگه احد نظام جمهوری اسلامی است و در جنگ پیامبر اسلام(ص) دستور دادند، این تنگه را حفظ کنید، اما عده‌ای نافرمانی کردند و مسلمانان ضربه خوردند.

خاتمی تصریح کرد: هجمه به شورای نگهبان در ایام انتخابات بی‌سابقه است، اما شورای نگهبان دین خود را فدای دیگران نمی‌کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خدمتی که ناظران انجام می‌دهند، خداوند اجر فراوانی قائل است و جایگاه ناظران بسیار ارزشمند است از دفاتر شورای نگهبان در زمینه توسعه علمی استفاده شود، جلسات قرآن تشکیل دهید و نگاه اداری به دفاتر نظارت نداشته باشید و نگاهی دینی باید در این زمینه داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *