پاکستان: به حمایت از مردم "کشمیر پاکستان" ادامه می دهیم

22:40 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۸۵۵
نخست وزیر پاکستان روز جمعه اعلام کرد که کشورش به حمایت اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک از مردم کشمیر تحت کنترل هند در مسیر مبارزه برای بدست آوردن حق تعیین سرنوشت ادامه خواهد داد روز سه شنبه آینده را به نشانه همبستگی با مردم کشمیر، "روز سیاه اعلام می کند.
پاکستان: به حمایت از مردم  به گزارش سرویس بین الملل محمد نواز شریف در جلسه ای با اعضای کابینه اش که در شهر لاهور برگزار شد، جنبش مردم کشمیر تحت کنترل هند را "جنبش آزادی" نامید و گفت: خشونت هایی که نیروهای هند علیه مردم کشمیر اعمال می کنند، نمی تواند آنان را از حرکت در مسیر آزادی بازدارد.

نواز شریف اظهار داشت: استقرار 700 هزار نیروی هندی در کشمیر تحت کنترل هند نمی تواند مانع از ادامه مبارزات مردم کشمیر در مسیر آزادی و استقلال شود.

در این جلسه، بنا به پیشنهاد نواز شریف، اعضای کابینه دولت پاکستان تصمیم گرفتند روز سه شنبه هفته آتی را "روز سیاه" و روز همبستگی مردم پاکستان با مردم کشمیر تحت کنترل هند اعلام کنند.

براساس گزارش رسانه های پاکستان، در جریان درگیری های خونین اخیر میان مردم کشمیر و نیروهای نظامی هند، حدود 40 نفر از مردم کشمیر کشته شده اند.

در این جلسه همچنین اعضای کابینه پاکستان رویداد تروریستی شب پنج شنبه در فرانسه ، حملات تروریستی اخیر در عربستان و حمله تروریستی اخیر در بنگلادش و ترکیه را محکوم کردند اما نامی از حملات تروریستی مرگبار اخیر در بغداد و سامرا در جلسه امروز کابنیه دولت پاکستان برده نشده است.

پاکستان معتقد است که مردم سرزمین کشمیر از جمله کشمیر تحت کنترل هند باید با برگزاری انتخاباتی آزاد، برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

پاکستان همچنین خواستار اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسئله کشمیر است؛ قطعنامه هایی که چند دهه پیش مبنی بر تعیین سرنوشت کشمیر بدست مردم این منطقه به تصویب رسیده و اسلام آباد مدعی است که نفوذ هند در شورای امنیت سازمان ملل، مانع از اجرای این قطعنامه ها شده است.

پاکستان همچنین معتقد است یکی از دلایل عمده ادامه تنش ها و اختلاف های میان این دو کشور همسایه، توجه نکردن شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه هایی است که در سال 49-1948 برای حل مسئله کشمیر در سازمان ملل تصویب شده ولی هرگز اجرا نشده است.

براساس این قطعنامه ها، مردم منطقه مورد مناقشه کشمیر باید حق انتخاب داشته باشند و با شرکت در انتخاباتی آزاد، خودشان برای سرنوشت این سرزمین تصمیم بگیرند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *