مخالفت علیه "رهبر جدید طالبان" رو به افزایش است

23:13 - 20 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۸۰۱
فرمانده آمریکایی نظامیان خارجی در افغانستان اعلام کرد که مخالفت علیه هیبت الله آخوندزاده رهبر جدید گروه طالبان در بین اعضای این گروه رو به افزایش است.
مخالفت علیه به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری جمهور افغانستان به نقل از ژنرال جان نیکلسون که از اسفند 94 به این سمت انتخاب شده است، نوشت که تمام اعضای گروه طالبان با رهبری هبت الله موافق نیستند و مخالفت علیه وی روبه افزایش است.

با اعلام خبر مرگ ملا محمدعمر در سال گذشته و انتخاب اختر محمد منصور به رهبری گروه طالبان چنددستگی و شکاف در صفوف طالبان بوجود آمد و مولوی عبدالرسول، ملا یعقوب فرزند ارشد ملاعمر، عبدالمنان نیازی ؛ ملا قیوم ذاکر ؛ منصور دالله از جمله فرماندهان ارشد گروه طالبان بودند که با رهبری منصور مخالفت کردند.

برخی از این افراد بعدها از رهبری منصور حمایت کردند، برخی کشته شدند و برخی دیگر تا زمان مرگ منصور همچنان مخالف باقی ماندند.

با کشته شدن منصور در خاک پاکستان در حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی ؛ مولوی هیبت الله آخوندزاده معاون منصور به رهبری طالبان انتخاب شد.
 
برخی کارشناسان افغان نیز بر این باور بودند که مخالفت ها علیه رهبر جدید طالبان ادامه خواهد یافت و تمام فرماندهان طالبان از وی اطاعت نخواهد کرد اما اکبرآغا یکی از اعضای سابق طالبان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که اگرچه هبت الله از فرماندهان و افراد سرشناس طالبان نیست اما طالبان از وی اطاعت می کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *