اقدامات اساسی در رابطه با کاهش مجازات‌های حبس انجام شود

9:09 - 18 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۶۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‌پور گفت: باید در رابطه با کاهش مجازات‌های حبس اقداماتی اساسی انجام شود و با استفاده از افراد صاحب نظر و کارشناسان مجرب، برای مجازات‌های جایگزین زندان برنامه‌ریزی صورت گیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان،نشست شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان گیلان که حضور رئیس كل دادگستری استان  گیلان برگزار شد.

سیاوش پور رئیس شورای قضایی استان گیلان با بیان اینكه جلسات قرآنی نباید به ماه مبارك رمضان محدود باشد خاطر نشان كرد: معاونت فرهنگی نشست هایی تحت عنوان تدبر در قرآن هر هفته برگزار نماید تا زمینه انس و مطالعه هرچه بیشتر كلام الهی میسر گردد.

وی با ابراز خرسندی از دیدار مسئولان قوه قضائیه با مقام معظم رهبری كه هر ساله در هفته قوه قضائیه صورت می‌گیرد اظهار داشت: در این جلسه نكات مهمی مطرح گردید كه باید در اجرایی شدن آنها تلاش‌های مستمری صورت گیرد.

این مقام ارشد قضایی افزود: مقام معظم رهبری «حفظ سلامت قوه قضاییه» را به عنوان وظیفه ای اسلامی و هدفی مبنایی، اصلی ترین عامل جلب رضایت مردم دانستند و بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص برخورد با افراد خاطی تأکید کردند.

 سیاوش پور برنامه محوری و زمان بندی برای اجرای برنامه ها را از دیگر الزامات مقام معظم رهبری در قوه قضائیه برشمرد و تصریح كرد: باید در خصوص کاهش مجازات‌های حبس  اقداماتی اساسی صورت گیرد و با استفاده از افراد صاحب نظر و کارشناسان مجرب، برای مجازات‌های جایگزین زندان برنامه ریزی و اقدام شود.

رئیس كل دادگستری استان گیلان با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی ابراز داشت: هیئت‌های حقوق شهروندی لازم است در سركشی‌های خود با حساسیت بیشتری بر اوقات رسیدگی پرونده‌ها نظارت داشته باشند.

وی در ادامه با خوشامدگویی به دارسرایی رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت گفت: باید در سال جاری شاهد كار و تلاش بیشتری در دستگاه قضایی باشیم و برخی پرونده‌های سنواتی كه در شعبات وجود دارد تعیین تكلیف گردد.

رئیس شورای قضایی استان گیلان تخصصی شدن شعب را بسیار مهم قلمداد كرد و اظهار داشت: هر اندازه شعب تخصصی تر گردند كیفیت آرای صادره افرایش یافته و مردم رضایت بیشتری خواهند داشت. 

در این نشست مجید الهیان، قائم مقام دادگستری کل استان گیلان اخبار و رویدادهای مهم استان گیلان را به سمع حاضرین رسانده و پس از وی هر کدام از معاونین گزارشی از حوزه های تحت سرپرستی ارائه کردند و در خاتمه، پس از طرح مسایل مرتبط با دستگاه قضایی، تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *