اقامه قسط و عدل انتظار مردم از دستگاه قضایی است

21:30 - 07 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۸۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل استان مازندران اقامه قسط و عدل را رسالت اصلی و انتظار مردم از دستگاه قضایی دانست و با تأکید بر جلوگیری از اطاله رسیدگی به پرونده های قضایی، گفت: پویایی دستگاه قضایی، الگویی برای سایر بخش ها و بدنه کشور است؛ لذا باید اهتمام بیشتری نسبت به اقامه قسط و عدل در جامعه شود.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی در همایشی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری کل استان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دست گروهک منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 و روز قوه قضائیه، اظهار کرد: اقامه قسط و عدل رسالت اصلی دستگاه قضایی است.


وی با تأکید بر این که در این راستا عملکرد و اقدامات قوه قضائیه و احقاق حقوق و برپایی قسط و عدل از سوی این نهاد بایستی برای همه مردم ملموس باشد، افزود: در مورد فعالیت های دستگاه قضایی و میزان مؤفقیت این بخش باید مردم قضاوت کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در ادامه در ارتباط با دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و نظام اسلامی گفت: وقتی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم که در راس آن یک فقیه ولایت دارد، طبیعی است که در میان مسئولان اجرایی بایستی دغدغه اصلی برپایی عدل و داد در بین مردم باشد. اگر بخواهیم از مجموعه اهداف یک حکومت یاد بکنیم، طبیعتاً عدالت و عدالت ورزی و برپایی قسط و عدل از اهداف ابتدایی آن محسوب می‌شود.

این مسئول قضایی با تاکید بر اهمیت برپایی عدالت، تصریح کرد:  در قرآن کریم بیش از 27 بار بر برپایی قسط و عدالت تاکید شده است؛ برپایی امنیت مردم یکی از واجبات یک جامعه اسلامی است و آنچه را که قطعاً انقلاب اسلامی آنرا تامین و تعقیب می‌کند، امنیت مردم است، که از هر چیزی واجب‌تر است و در قانون اساسی هم خیلی به آن تاکید شده است و تحقق این امر جز با رستگاری و فضایل اخلاقی محقق نخواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه افزود: اگر تلاش مسئولان در رده‌های مختلف امنیت و عدالت را در یک تراز خوبی حفظ بکند ما به اهداف انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی و چیزی که پیامبران به خاطر آن مبعوث شده‌اند رسیده‌ایم، مسلماً اهداف دستگاه قضا در این مسئله خلاصه می‌شود.

یعنی تمام شرح وظایف دستگاه قضا در برپایی عدالت و امنیت خلاصه می‌شود. البته تمام دستگاه‌ها در این جهت تلاش می‌کنند اما وظیفه انحصاری و خاص دستگاه قضا تامین و گسترش عدالت و امنیت است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *