فرهنگسازی راهکار اصلی کاهش ورودی جرائم غیرعمد به زندان‌ها

0:00 - 28 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۷۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی گفت: فرهنگ سازی اصلی ترین راهکار برای کاهش ورودی جرائم مالی غیرعمد به زندان‌ها است.
فرهنگسازی راهکار اصلی کاهش ورودی جرائم غیرعمد به زندان‌هابه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادق نیارکی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان گفت: باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی و انجام فعالیت های فرهنگی، در راستای کاهش آمار زندانیان جرائم غیرعمد گام های موثرتری برداریم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از روند افزایش زندانیان جرائم غیرعمد مالی در سطح زندان ها بکاهیم باید کار فرهنگ سازی و آموزش همگانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین محکومین مالی را بیشترین آمار زندانیان این استان دانست و افزود: با ارائه آموزش های لازم در خصوص قوانین مربوط به مهریه و راهنمایی و رانندگی بدون شک شاهد کاهش بسیاری از مشکلات موجود در این بخش خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی به نقش حساس و مهم رسانه ها در فرهنگ سازی در حوزه جرائم غیرعمد مالی اشاره و گفت: اثرگذاری و تاثیر رسانه ها در این حوزه امروز بر کسی پوشیده نیست و باید توجه لازم در این رابطه به عمل آید.

وی در ادامه به کمک خیران در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره و یادآور شد: خوشبختانه طی سال های گذشته شاهد استقبال مردم از انجام این کار خیر و خداپسندانه بوده و در ادامه هم نیازمند حمایت های بیشتر از سوی مردم در کنار اقدام های صورت گرفته از سوی ستاد دیه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تاکید کرد: سیاست هیات مدیره ستاد دیه، تمرکز بر حمایت های مردم بوده و تلاش می شود با جمع آوری کمک های این بخش، زمینه آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند در استان بیش از گذشته فراهم شود.

وی در پایان افزود: امسال از روز نخست ماه مبارک رمضان شاهد کمک های مردم در این رابطه بوده ایم و پیش بینی می شود با برپایی این جشن بزرگ و کمک بیشتر خیران، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد در استان فراهم شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *