پیشرفت فیزیکی 91 درصدی سد و نیروگاه رودبار لرستان

0:15 - 26 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۵۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون اجرایی سد و نیروگاه رودبار لرستان گفت: سد و نیروگاه رودبار لرستان هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 91 درصدی برخوردار است.
به گزارش ،علی اصغر خوشنویسان معاون اجرایی سد و نیروگاه رودبار لرستان گفت: سد و نیروگاه رودبار لرستان بر روی سر شاخه های شرقی رودخانه دز در حدود یکصد کیلومتری جنوب شهرستان الیگودرز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این سد که از نوع خاکی با هسته رسی است حجم بدنه سد رودبار لرستان حدود چهار میلیون و پانصد هزار متر مکعب است و حجم مخزن آن 228 میلیون متر مکعب است از پیشرفت فیزیکی 91 درصد برخوردار است.

معاون اجرایی سد و نیروگاه رودبار لرستان تصریح کرد: ارتفاع این سد 155 متر از پی است و طول تاج آن 185 متر و عرض تاج 15 متر می باشد.

خوشنویسان در خصوص ویژگیهای این طرح عنوان کرد: از ویژگیهای عمده سد و نیروگاه رودبار لرستان استفاده از توپو گرافی منطقه جهت تولید برق می باشد به طوری که علاوه بر آب داخل مخزن که حدود یکصد متر می باشد سیصد متر هم از توپوگرافی منطقه استفاده شده و ارتفاع آب بر روی توربین های آن حدود 425 متر ارتفاع آب است.

وی افزود: ویژگی دیگر سد و نیروگاه رودبار لرستان عبور خط انتقال برق سد شهید عباسپور به انجیرک اراک است که برق تولیدی از نیروگاه را به راحتی به شبکه سراسری برق وصل می نماید.

معاون اجرایی سد و نیروگاه رودبار لرستان خاطرنشان کرد: این سد که به منظور تولید برق احداث گردیده است دارای دو واحد نیروگاه به ظرفیت هر واحد 225 مگات وات می باشد و جمعاً 450 مگاوات برق تولید می کند. 

خوشنویسان گفت: فاصله مستقیم مخزن سد از نیروگاه سه و نیم کیلومتر است که حدود 1300 متر آن تونل با پوش بتنی و بقیه آن به وسیله دو لوله به قطر های متفاوت از 5/4 متر تا 2/2 متر می باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *