بازسازی "افغانستان" با کاهش حضور نیروهای آمریکایی در وضعیت خطرناکی قرار دارد

20:30 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۱۴۸
رئیس اداره بازرسی آمریکا در بازسازی افغانستان با ارائه گزارشی به کنگره این کشور گفته که تلاش‌های بازسازی افغانستان با کاهش حضور نیروهای آمریکایی در وضعیت خطرناکی قرار دارد.
بازسازی  به گزارش سرویس بین الملل  از زمانی که نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان در اوایل سال 2015 مسئولیت‌های امنیتی این کشور را از ناتو خود در دست گرفته‌اند، شمار سربازان آمریکایی به 9800 نفر کاهش یافته و قرار است در سال آینده حتا تا 5500 نفر کاهش یابد.
 
جان ساپکو نماینده ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش 3 ماهه خود به کنگره این کشور نوشته است: با نیروهای کمتر درصحنه، ارتش آمریکا بخش زیادی از توانایی‌اش را برای نظارت مستقیم جهت فراهم ساختن راهنمایی تاکتیکی و جمع آوری اطلاعات موثق برای نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان از دست داده است.
 
ارزیابی سیگار نشان می‌دهد نه ایالات متحد آمریکا و نه متحدان افغانستانی‌اش نمی‌دانند که دقیقاً چه تعداد سربازان در حال حاضر باقی مانده‌اند.
 
علاوه براین، حضور اندک نیروهای ایالات متحد آمریکا به معنای آن است که سربازان امریکایی کمتر قادر هستند که تاثیری در میدان داشته باشند، در حالی که ظرفیت‌های نیروهای افغانستان تا آن حد رشد نکرده که این خلأ را پر کند.
 
در گزارش ساپکو، گفته شده که نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان نه تنها به طور فزاینده‌ای با خلاهای ظرفیتیشان در قسمت‌های حمایت هوایی، سیگنال‌ها، اطلاعات و سایر مناطق رها شده‌اند بلکه همچنان فاقد توانایی برای درخواست کمک از ایالات متحد آمریکا و یا اجزای دیگر ائتلاف نظامی می‌باشند.
 
دویچه‌وله نوشت: ساپکو گفته است که کنگره آمریکا حدود 113 میلیارد دلار را برای افغانستان اختصاص داده است که تقریباً 10 میلیارد دلار آن باقی مانده تا پرداخت شود.
 
ساپکو گفته است که تلاش‌های بازسازی افغانستان در یک وضعیت خطرناک قرار دارد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *