گروه ریاض عامل شكست مذاكرات سوریه/كارشكنی عربستان درباره حج،‌ ایجاد سد در راه خداست

14:46 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۳۸۵
دسته بندی: سیاست
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام، گروه ریاض را عامل توقف یا شكست مذاكرات سوریه دانست و گفت: دشمنان باید فهمیده باشند كه با تقویت تروریست ها نمی توانند دولت سوریه را ساقط كنند.
گروه ریاض عامل شكست مذاكرات سوریه/كارشكنی عربستان درباره حج،‌ ایجاد سد در راه خداستبه گزارش گروه سیاسی ، علی اكبر ولایتی روز چهارشنبه پس از دیدار با روسای احزاب، طوایف و عشایر كشور سوریه از مذاهب مختلف، گروه ریاض را عامل توقف یا شكست مذاكرات سوریه دانست و گفت: دشمنان باید فهمیده باشند كه با تقویت تروریست ها نمی توانند دولت سوریه را ساقط كنند.

وی ادامه داد: تا آنجا كه به دولت سوریه مربوط می شود، آقای بشار جعفری نماینده دولت سوریه در جلسه حاضر بود و آنهایی كه شخصا عامل توقف و شكست مذاكرات شدند، گروه ریاض بود كه مورد حمایت عربستان سعودی است. 

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این كه آنها از مذاكرات عقب نشینی كردند، اظهار داشت: ما احتمال می دهیم بعضی از حركاتی كه در اطراف حلب و شمال غربی سوریه صورت گرفت و تعدادی از گروه های تروریستی آتش بس را شكستند، به این امید بود تا بتوانند آنچه را كه در میدان سیاسی و مذاكرات به دست نیاوردند، برای خود فراهم سازند.

ولایتی ادامه داد: توجهشان را به سمت میدان نظامی معطوف كردند. بنابراین شكست آتش بس را توسط تروریست ها در منطقه حلب و اطراف آن طی این روزهای اخیر شاهد بودیم. 

وی با تاكید بر اینكه هیچ كشوری حق ندارد در رابطه با سرنوشت ملت و دولت سوریه تصمیم بگیرد و دخالت كند، گفت: مادامی كه مذاكرات در چارچوب حركت كند، نمایندگان سوریه در مذاكرات حاضر می شوند و میز مذاكرات را ترك نخواهند كرد. 

این مقام مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره كارشكنی عربستان در خصوص ویزا به حجاج ایرانی و این كه گفته می شود برای صدور ویزا در حج باید به كشور ثالثی مراجعه كند، اضافه كرد: هر نوع كارشكنی، ایجاد سد در راه خدا است. 

ولایتی ادامه داد: آنها باید برعكس آنچه كه انجام می دهند، برای حجاج تسهیلات ایجاد كنند و حرمت حجاج و حجاج ایرانی را حفظ كرده و متعهد به حفظ امنیت آنها باشند. 

وی تاكید كرد: آنها به عنوان متولیان خانه خدا و بنا به وظیفه اسلامی و دینیشان باید شرایطی كه در گذشته رعایت نمی كردند را رعایت كنند و احترام و حرمت همه حجاج به خصوص حجاج ایرانی را حفظ كنند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *