مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟

18:52 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۹۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیا چکی که تاریخ آن گذشته و فاقد موجودی است، قابلیت اقدام قانونی دارد؟ مهلت اقدام قانونی برای مطالبه وجه چکی که فاقد موجودی است، چقدر است؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.
به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره زمان طرح دعوای مطالبه چک پس از گذشت تاریخ آن، اینگونه است:

سلام میخواستم ببینم اگر دارنده چکی،سر تاریخ مندرج در چک آن را برگشت نزند، آیا این چک برای اقدام قانونی اعتباری دارد و تا چه زمانی این اقدام را می‌توان انجام داد. ممنونم

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
مطابق قانون دارنده چک می بایست مواعدی را برای انجام بعضی تشریفات رعایت نماید و عدم رعایت مواعد، موجب سقوط و از بین رفتن حق دارنده چک علیه بعضی از مسئولین چک می گردد؛ اما این موضوع، مشمول صادرکننده چک نخواهد بود و بطور کلی باید بیان داشت که شما در هر حال و در هر زمان می توانید علیه صادرکننده چک دعوای مطالبه وجه چک مطرح نمایید.
   


محمدعلي مخبر
|
-
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
0
0
سلام جكي دروجه من صادرشده اما تاريخ نداره اما قرار بوده طبق. قراردااد در سي ام به برم بأنك ايا خودم يا بأنك ميشه تاريخ بزنيم؟؟؟؟
محمدعلی مخبر
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
باسلام محضری با تبانی چند جلد سند را جعل میکنه صاحب سند اقدام ومحضر دار به چهارسال زندان و تعطیلی محضر وبرگرداندن سند ها محکوم میشه شخص ثالثی وارد میشه سندی بابت خسارت بنام صاحب سند میکنه و صد میلیون چک از محضردار میگیرند بابت 5 سال هزینه های وکیل و غیره محضردار چک داماد خودشو میده با جیرو پشت چک توسط خودش ودوستی که سند داده بشرط برگشت شدن چک ها دوبرابر از محل فروش ملک متضرر برداشت کنه حکم دادگاه سندهای جعل را ابطال میکنه وبا رضایت شاکی موضوع زندان محضردار بخشوده میشه چکهای محضردار همه برگشت میشن ایا سندی که بدون شرط بنام ذینفع هست قابلیت فروش بدون رجوع به مالک اولیه رادارها
آروین آزاد
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
با سلام و خسته نباشید به سررسید 10/2/94 از یکی از مشتریان خود چک 15 میلیونی دریافت کردم که در همان روز برگشت خورد و در عوض چک دیگری به سررسید 6/3/94 به همان مبلغ گرفتم که باز در سررسید برگشت زدم. باز هم چک دیگری به جای آن به مبلغ 15 میلیون به سررسید 20/4/94 گرفتم که بازم برگشت خورد. الان سه فقره چک 15 میلیونی یعنی جمعاً 45 میلیون چک دستمه که هر سه در سررسید برگشت خوردن. طلب واقعی من 15 میلیونه ولی با گذشت یکسال هنوز یک ریال هم دستمو نگرفته. صاحب چک از آشنایان خانوادگی ما بود و من هم به همین دلیل تا امروز هیچ اقدام قانونی نکردم ولی دیگه خسته شدم و میخوام از طریق قانونی با شکایت به حقم برسم. لطفاً راهنماییم کنید. بازم از اینکه وقت میذارید ممنونم موفق باشید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *