پرورش ارگانیک گیاهان دارویی به وسیله کود بازیافت

20:10 - 30 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۳۷۴
طرح پرورش ارگانیک گیاهان دارویی به وسیله ی کود بازیافت با همکاری مرکز گل وگیاه شهرداری منطقه 3 و یک گروه پژوهشی اجرایی شد.
به گزارش گروه جامعه ، با توجه به اهمیت بازیافت زباله تر و تولید کود بازیافتی همچون کود کمپوست و ورمی کمپوست محققان همواره در تلاشند تا توانایی تبدیل پسماندهای آلی را به منابع با ارزش مغذی و معدنی برای گیاهان انجام دهند.

در این راستا یک گروه از دانش آموزان پژوهشی را با هدف تشویق و فرهنگ سازی در خانواده ها به تفکیک زباله و استفاده مجدد از مواد اجرا کردند و در این راستا گیاهان دارویی با انواع کود بازیافت پرورش دادند که در نهایت مشخص شد که گیاهان با کود ورمی کمپوست سریعتر رشد می کنند.

ایلیا کفائی یکی از پژوهشگران این تحقیق در خصوص ایده اولیه این طرح گفت: فکر این پروژه با پخش کیسه های بازیافت توسط شهرداری آغازشد و گروه ما پس از مطالعه درباره ی مراحل بازیافت و با تحقیق درباره ی مواد بازیافتی به تولید کود و پرورش گیاه دارویی رسید.

وی با تاکید بر اینکه می توان با این شیوه ی کاملا ارگانیک گیاهان دارویی در منزل تولید کرد گفت : با توجه به فضای زندگی کوچک و آپارتمان نشینی، در نتیجه پرورش گل و گیاه در سطوح کمتری امکان پذیر است و بهتر است برای پرورش گل و گیاه از آنهایی استفاده کنید که به سرعت رشد می کند و نگهداری از آنها آسانتر است .

کفایی در ادامه اظهار داشت: پرورش آلوورا، بومادران، گلپر، آویشن، زیره، رازیانه، گل گاوزبان از جمله گیاهانی است که پرورش آنها در منزل آسان تر است .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *