رسیدگی به 5 پرونده مطبوعاتی/ از مجرم شناخته شدن روزنامه شرق و سایت انصاف‌نیوز تا تبرئه مدیر مسئول خبرگزاری ایسنا

18:00 - 04 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۱۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پرونده‌های مطبوعاتی روزنامه شرق، جوان، سایت انصاف نیوز، صراط‌ نیوز، خبرگزاری ایسنا در تیرماه سال گذشته در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، در تیر ماه سال 94 پرونده‌های مطبوعاتی روزنامه شرق، جوان، سایت انصاف نیوز، صراط‌  نیوز، خبرگزاری ایسنا در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفتند.

روزنامه شرق، سایت انصاف نیوز و صراط‌  نیوز در شعبه 6 دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی مدیر خراسانی مورد رسیدگی قرار گرفت و پرونده‌های روزنامه جوان و خبرگزاری ایسنا، در شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی جلالی مور رسیدگی قرار گرفتند.

مدیرمسئول سایت انصاف نیوز به اتهام نقض مصوبات شورای امنیت ملی با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

سایت صراط نیوز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده بود که در ابتدای جلسه رئیس دادگاه اعلام کرد شاکی پرونده(وزارت آموزش و پرورش) کتبا شکایت خود را پس گرفت لذا ریاست دادگاه اعلام کرد که محاکمه‌ای انجام نخواهد شد.

 مدیرمسئول روزنامه شرق با عناوین اتهامی افترا و نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

مدیر مسئول وقت خبرگزاری ایسنا به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و انتشار تحقیقات محرمانه مراجع قضایی تشکیل شده بود که بر اساس اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات، مدیرعامل وقت این خبرگزاری با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

پرونده مدیرمسئول وقت روزنامه جوان نیز به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر تشکیل شده بود که طبق اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد. هیات منصفه دادگاه مطبوعات به مدیر مسئول وقت روزنامه جوان تذکر داد که رعایت اخلاق و رسالت مطبوعاتی را کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *