سرگردانی بی سابقه صدها هزار نفر در پایتخت آمریکا در پی تعطیلی سامانه مترو

21:19 - 26 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۷۰۳
صدها هزار نفر از شهروندان واشنگتن دی سی روز چهارشنبه به علت تعطیل شدن سامانه زیرزمینی متروی پایتخت آمریکا برای بازرسی فنی، سرگردان شدند.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن، به رغم اعلان همگانی در روز سه شنبه در باره تعطیلی این سامانه، بازهم همه مردم از این مسأله آگاهی نداشتند و غافلگیر شدند و هجوم مسافران مترو برای استفاده از خودروهای شخصی، تاکسی و اتوبوس، موجب راهبندان شدید در این شهر شد.

روزانه بیش از 700 هزار سفر با قطارهای متروی واشنگتن صورت می گیرد؛ زیرا این سامانه هنوز بهترین راه برای دستیابی از مریلند، ویرجینیا و محله های حاشیه ای واشنگتن به مرکز این شهر به شمار می رود.

دولت فدرال به کارمندان اجازه داده بود که در صورت تمایل از مرخصی استفاده یا دورکاری کننند و بقیه کارمندان نیز برای رسیدن بموقع بر سر کارهایشان، مجبور به زودتر برخواستن از خواب و استفاده از چند خط اتوبوس و یا تاکسی هایی با کرایه گران شدند.

سامانه مترو زیرزمینی که به مردم واشنگتن و ویرجینا و مریلند در حومه این شهر خدمت رسانی می کند و دومین سامانه حمل و نقل همگانی پر ازدحام آمریکا به شمار می رود، از نیمه شب سه شنبه به مدت یک روز کامل برای بازرسی های ایمنی اضطراری سراسری بسته شد.

بروز اشکالات فنی در این سامانه، موجب وقوع برخی آتش سوزی ها در سامانه های برقی آن شده بود.
این سامانه در ساعت 5 بامداد روز پنجشنبه بازگشایی خواهد شد مگر آنکه بازرس ها، تهدید فوری برای ایمنی مسافران بیابند که به گفته مدیر کل این سامانه، بعید است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *