افزایش مصرف خون در نوروز

12:24 - 25 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۷۳۰
گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون، در ایام تعطیلات نوروز و تابستان حجم میزان اهدای خون به علت مسافرت‌های مردم کاهش پیدا می‌کند. همچنین مصرف فرآورده‌های خونی به علت حوادث رانندگی افزایش می‌یابد و حجم بالایی از خون ذخیره شده کشور استفاده می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز و همچنین تابستان حجم میزان اهدای خون کاهش می‌یابد، گفت: این درحالیست که مصرف فرآورده‌های خونی به علت حوادث رانندگی افزایش می‌یابد و حجم بالایی از خون ذخیره شده کشور استفاده می‌شود.

دکتر علی اکبر پورفتح الله در گفت‌گو با ایسنا، درباره نحوه فعالیت مراکز انتقال خون در تعطیلات نوروز گفت: ما با ذخیره بسیار خوبی وارد ایام نوروز می‌شویم و با اعلام فراخوان از طریق پیامک یا تلفن به اهدا کنندگان مستمر سازمان، تلاش می‌کنیم ذخیره خوبی را برای ایام نوروز داشته باشیم.

وی افزود: در تمامی روزهای تعطیل مراکز انتقال خون در استان‌های سراسر کشور باز هستند و مراکز فعال هر استان نیز از طریق سایت انتقال خون در این مورد اطلاع رسانی می‌کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون، در ایام تعطیلات نوروز و تابستان حجم میزان اهدای خون به علت مسافرت‌های مردم کاهش پیدا می‌کند. همچنین مصرف فرآورده‌های خونی به علت حوادث رانندگی افزایش می‌یابد و حجم بالایی از خون ذخیره شده کشور استفاده می‌شود.

پورفتح‌الله همچنین به مردم اطمینان خاطر داد در صورت سفر به هر شهری مطمئن باشند مراکز انتقال خون فعال خواهند بود.



/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *