استقرار نیروهای نظامی عربستان در ترکیه، تصمیمی آمریکایی انگلیسی است

7:55 - 14 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۴۹۳۷۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شکست کامل تروریست ها در سوریه به معنای پیروزی جبهه مقاومت و دولت سوریه است.
استقرار نیروهای نظامی عربستان در ترکیه، تصمیمی آمریکایی انگلیسی استجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه عملیات زمینی یا هوایی عربستان و ترکیه جنبه تهاجمی ندارد بلکه جنبه ای انفعالی دارد عنوان کرد: اکنون تروریست ها آخرین توانایی های خود را از دست داده اند و نگرانی عربستان و ترکیه در این زمینه طبیعی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با بیان اینکه استقرار نیروهای نظامی عربستان در ترکیه، تصمیمی آمریکایی انگلیسی است خاطرنشان کرد: شکست کامل تروریست ها در سوریه به معنای پیروزی جبهه مقاومت و دولت سوریه است.

قنادباشی تاکید کرد: مردم ترکیه از 5 سال پیش تا کنون انتقادات زیادی را به دولت در خصوص حمایت از داعش داشته اند و مسئولان ترکیه نیز برای سرپوش نهادن بر اشتباهات استراتژیک خود، مجبور شدند به بهانه مبارزه با تروریستها وارد عمل شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که تروریستها به عنوان  نماینده واقعی عربستان و ترکیه در سوریه شکستهای سنگینی را متحمل شده اند، عربستان و ترکیه قصد دارند با ورود نظامی به این کشور اهداف تروریستها را دنبال کنند و  روند پیروزی های انقلاب اسلامی را کند یا متوقف کنند که به نظر می رسد این اقدام آنها بیشتر جنبه نمایشی داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *