"روسیه" به تقویت و توسعه کشاورزی افغانستان کمک می‌کند

8:12 - 16 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۴۲۸
ضمیر گفت: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری افغانستان و روسیه برای بازسازی و عمران افغانستان سودمند خواهد بود و ما خواهان افزایش و دوام این کمک‌ها برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی افغانستان هستیم.
به گزارش سرویس بین الملل یوری سینتورین معاون وزارت انرژی روسیه و هیات همکاری‌های اقتصادی روسیه با «اسدالله ضمیر» وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزیر کشاورزی افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری‌های اقتصادی روسیه گفت: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری افغانستان و روسیه برای بازسازی و عمران افغانستان سودمند خواهد بود و ما خواهان افزایش و دوام این کمک‌ها برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی افغانستان هستیم.
 
در این مجلس هر 2 طرف بر روی تسهیلات تجاری محصولات کشاورزی افغانستان و روسیه، ایجاد ارتباط مستقیم تجار افغانستانی و روسی برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی با ارزش، سرمایه گذاری روسیه در پروژه‌های عمرانی، آبیاری و زیربنایی بحث و تبادل نظر کردند.
 
همچنین بر روی تشکیل یک کمیته دائمی همکاری اقتصاد کشاورزی نیز توافق به عمل آمد تا تعهدات هر 2 طرف به صورت جدی پیگیری شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *