ایران پایگاه صادراتی خودرو در منطقه خواهد شد

9:05 - 10 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۱۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خارجی ها برای تولید مشترک و محصولات جدید سرمایه گذاری کنند.
به گزارش گروه اقتصاد ، هاشم یکه زارع در حاشیه نمایشگاه توانمندی صنعت خودروی ایران در جمع خبرنگاران گفت : فرق نمایشگاه توانمندی صنعت خودروی ایران با دیگر نمایشگاهها این است که نمایشگاههای قبلی برای فروش محصولات شرکت های خارجی بود اما نمایشگاه امسال برعکس آن است تا خارجی ها بدانند توانمندی صنعت خودرو و قطعه سازهای ما چیست و برای تولید مشترک و محصولات جدید سرمایه گذاری کنند.  
 
وی افزود: نمایشگاه امسال عاملی خواهد بود تا ایران به پایگاه صادراتی به سایر نقاط تبدیل شود و ایران خودرو هم محصولات خود را به این نمایشگاه عرضه کرده است.  
 
یکه زارع اضافه کرد: در قراردادهایی که با شرکت های خارجی داریم مهمترین مسائل این است که حداقل 30 درصد محصولات تولید مشترک باید صادر شود و تولید یا ساخت داخل باشد یعنی در مدت 4 سال به 70 درصد ساخت داخل برسیم که موجب می شود ظرفیت قطعه سازان توسعه می یابد و قطعه سازان جدید پا به عرصه می گذارند ضمن اینکه با فناوری جدید قطعه سازی آشنا می شوند.  
 
یکه زارع گفت: اگر قرار باشد 30 درصد از تولیدات صادر شود منوط به این است که قطعه با کیفیت و با فناوری بالا بتولید شود و خودرو هم قابلیت صادرات و رقابت را در بازارهای دنیا را داشته باشد.  
 
وی افزود: با برنامه ریزی که برای تولید 3 میلیون خودرو در افق سال 1404 شده است ، رسیدن به این میزان که حدود یک میلیون دستگاه آن صادر خواهد شد موجب می شود اثر خوبی در اقتصاد به جا می گذارد ضمن اینکه نیاز به سرمایه گذاری جدید در حوزه قطعه سازی و خودروسازی داریم که به افزایش اشتغال نیز منجر خواهد شد.  
 
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تکیه ما بر محصولات تولیدی با برندی داخل است ضمن اینکه با شرکت های خارجی مانند پژو، رنو، سوزوکی و بنز همکاری داریم و همکار دیگری نیز اضافه خواهد شد.  
 
یکه زارع گفت: پیش بینی من برای سال آینده این است که حداقل 3 محصول جدید با برند ایران خودرو یا برندهای همکار که شرکت های خارجی هستند حتماً به بازار عرضه خواهند شد.
 
وی اضافه کرد: شرکت هایی مانند فیات آمادگی دارند وارد بازار ایران شوند و با ظرفیت هایی که در خودروسازی داخل وجود دارد این شرکت ها از ورود به ایران استقبال می کنند.  
 
یکه زارع گفت: خودروی 208 ، 2008 و 301 در همکاری با پژو تولید خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *