ورود صنعت برق ایران به باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها

8:00 - 06 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۱۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر نفت با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه محوری برنامه ششم است، گفت: کاهش مصرف سوخت، بهبود شاخص‌های زيست‌ محيطي از دیگر اهداف این برنامه است.
به گزارش گروه اقتصاد ، هوشنگ فلاحتيان در تشریح مهمترین سیاست های توسعه صنعت برق در برنامه ششم توسعه، گفت: در طول برنامه ششم توسعه باید ظرفيت نيروگاهي کشور از ۷۴ هزار مگاوات به ۱۰۰ هزار مگاوات افزايش یابد.
 
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اعلام اینکه در این برنامه خطوط انتقال و توزيع و ايستگاه‌هاي ولتاژ برق در کل کشور هم توسعه می یابد، تصریح کرد: تنوع‌ بخشي به انرژي برق و اضافه کردن سهم انرژي‌هاي تجديد پذير از ديگر برنامه‌هاي ششم توسعه است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه تعداد مشترکان برق به ۴۳ ميليون افزايش مي‌يابد که نياز به ايجاد ظرفيت‌هاي جديد خواهند داشت، اظهار داشت: از سوی دیگر برای بهبود شاخص‌هاي زيست‌ محيطي بايد سطح آلاينده‌ها را کم کرد و راندمان نيروگاه‌ها را هم افزايش داد.
 
به گفته معاون وزیر نیرو براي تحقق اين اهداف بر اساس نرخ ارزش ۳ هزار توماني، بايد ۱۲۲ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري کرد.
 
فلاحتیان درآمد صنعت برق کشور را با فروش برق ۶۰ توماني، ۱۱ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: کل درآمد برق کشور در طول سال به ۱۵ هزار ميليارد تومان نيز نمي‌رسد، بر این اساس براي برنامه‌هاي جديد نيازمند منابع جديد نيز هستيم.
 
وی افزود: بر اساس برنامه ششم قرار است که سالانه یکهزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ایجاد کنیم و علاوه بر آن نیز باید ظرفیت‌های جدیدی در این میان ایجاد شود.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه یکی از الزام‌های خرید برق تجدیدپذیر، سوخت صرفه‌جویی شده از نیروگاه‌ها است که پیش بینی می شود این شرایط محقق شود، خاطرنشان کرد: با تبدیل واحدهای موجود گازی به سیکل ترکیبی امکان صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت و انرژی نیروگاه‌ها فراهم می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *