رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تبری جستن کاندیداها از کسانی که با ولی فقیه زاویه دارند/ برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برای غربی‌ها کابوس است

19:32 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۷۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمد جواد لاریجانی با اشاره به تولی و تبری آیت الله آملی لاریجانی گفت: ایشان برای رهبر فرزانه مان حضرت آیت الله خامنه‌ای بازویی توانمند است و در دفاع از ولی فقیه چه در جریان فتنه و چه بعد از آن تردیدی به خود راه ندادند و با منطق و استدلال در برابر توطئه‌ها ایستادند.
ضرورت تبری جستن کاندیداها از کسانی که با ولی فقیه زاویه دارند/ برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برای غربی‌ها کابوس استبه گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امروز سه شنبه طی سخنانی در همایش بزرگ فاطمیون (س) در شهر ساری با بیان اینکه توجه به نعمتهای الهی ذهن‌های ما را مهیا می‌کند و ما را برای برداشتن قدم‌های بلند آماده می‌کند، اظهار کرد: همه نعمت‌های الهی ملموس نیست، بلکه نعمت‌های مهم، پنهان هستند و یک نعمت بسیار مهم، نعمت هدایت است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: اسلام بر پایه 5 رکن استوار است؛ نماز، روزه، حج، زکات و ولایت و از همه این‌ها بالاتر ولایت است.

جواد لاریجانی با بیان اینکه اسلام برای اقامه کردن است نه برای دانستن و باید مصداق ولایت را دانست، تصریح کرد: امروز ولی فقیه و امام المسلمین ما حضرت آیت الله خامنه‌ای چراغ پر فروغ جهان اسلام است و بیانات ایشان پشت کفر را می‌لرزاند و لحظه لحظه وجود ایشان برای اسلام آبرو است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه مجلس خبرگان برای پاسداری از ولایت است، افزود: پس از فهم مصداق، کاری که باید در حق ولایت انجام دهیم تولی و تبری است؛ یعنی وقتی ولی امرمان کاری را خواست همه باید برای انجام خواسته ایشان و دفاع از ایشان سینه سپر کنیم.

وی با بیان اینکه باید از کسانی که از ولی فقیه زاویه دارند تبری بجوییم، تاکید کرد: تبری جستن از تولی دشوارتر است و تبری جستن در امر ولایت یک آزمایش بزرگ است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: ملاک بصیرت این است که انسان در هر مقطعی، کار صحیح را تشخیص دهد و برای انجام به اندازه و به موقع آن کار قیام کند.

لاریجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه بزرگ تاریخی بود، اظهار کرد: از این حادثه بزرگ 2 پروسه اجتماعی به جریان افتاد که یکی از آن‌ها تاسیس نظام سیاسی-مدنی جامع بر اساس فکر اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) بود و همین تفکر ایران را در طول 37 سال از یک کشور فرعی به قدرتی تبدیل کرد که سیاست‌های استکباری کشورهای صاحب توپ و تانک را نقض می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نفس برگزاری انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی پیروزی محسوب می‌شود، گفت: در فتنه 88 و همچنین در انتخابات دوره قبل، برخی دائما می‌گفتند انتخابات را تحریم می‌کنیم و آن‌هایی که به واسطه جریان فتنه 88 به تحریم انتخابات روی آوردند، امروز همه صف کشیده‌اند تا در انتخابات شرکت کنند و این یک پیروزی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برای غربی‌ها کابوس است، گفت: غربی‌ها دائما تبلیغ می‌کنند که برگزاری هیچ انتخاباتی بدئن توجه به مبانی سکولاریسم قابل تحقق نیست؛ اما ما نشان دادیم که بر اساس مکتب اسلام می‌توان نظامی مبتنی بر مردمسالاری دینی را ارائه کرد.


وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس خبرگان برای پاسداری از اصل ولایت است، همانطورکه حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار(ع) جان پاکشان را فدای پاسداری از این اصل کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: اهل ولایت و محبان اهل بیت (ع) باید برای حمایت از مکتب اهل بیت (ع) در انتخابات خبرگان شرکت کنند و بدانند که ولایت فقیه عامل استحکام، اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نمایندگان مجلس خبرگان اظهار کرد: فردی که به عنوان نماینده به مجلس خبرگان می‌رود باید در گام اول به اصل ولایت اعتقاد داشته و مجتهد باشد و ثانیا باید مصداق را تشخیص داده باشد و نشان دهد که در شرایط مختلف تولی و تبری داشته و از ولی فقیه در مواقع لزوم دفاع کرده است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه امروز در راس نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان فقیه عالی قدری وجود دارد که چراغ آسمان فقاهت است، اظهار کرد: من به عنوان برادر بزرگ آیت الله صادق آملی لاریجانی در طول زمان رشد سریع علمی ایشان را در حوزه‌های مختلف دیدم و ایشان نه تنها فقیهی در مکتب فقهی اهل بیت (ع) هستند بلکه به مسائل روز اندیشه‌های سیاسی نیز آگاهی کاملی دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به تولی و تبری آیت الله آملی لاریجانی گفت: ایشان برای رهبر فرزانه مان حضرت آیت الله خامنه‌ای بازویی توانمند است و در دفاع از ولی فقیه چه در جریان فتنه و چه بعد از آن تردیدی به خود راه ندادند و با منطق و استدلال در برابر توطئه‌ها ایستادند.

وی با اشاره به ضرورت تبری جستن از کسانی که با ولی فقیه زاویه دارند، افزود: کاندیداهایی که در انتخابات پیش رو در لیست کسانی قرار گرفته‌اند که در جریان فتنه در مقابل ولی فقیه ایستادند و شورش کردند باید از آن لیست و از آن افراد تبری جویند.


لاریجانی در پایان خطاب به مردم شهر ساری گفت: در انتخابات خبرگان رهبری شرکت کنید و افرادی را انتخابات کنید که پاسدار و مدافع ولایت فقیه هستند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *