سود دولت از تاسیس مدارس غیر دولتی

16:42 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۶۸۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت:حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در مدارسی که توسط افراد حقیقی یا حقوقی به وجود آمده به تحصیل مشغول به تحصیل هستند که این امر موجب شده تا بار سنگینی از دوش دولت برداشته شود.
سود دولت از تاسیس مدارس غیر دولتی/ صرفه جویی بیش از یک هزار میلیارد ریالی

به گزارش گروه جامعه ، مرضیه گُرد در همایش روسای ادارات مدارس غیردولتی استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و خوزستان که در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهارکرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد حاکمیتی می‌تواند از مشارکت مردم استفاده کند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه اگر قرار است توسعه پایدار در کشور اتفاق بیفتد نیازمند انسان‌های توسعه یافته هستیم تصریح کرد: توسعه یک فرایند بسیار پیچیده است که نیازمند تنوع و کارآمدی و کیفیت است و زمانی می‌توانیم به انسان‌های توسعه یافته دست یابیم که آن‌ها را تربیت کرده باشیم.

وی با طرح این پرسش که چرا به دنبال مشارکت بخش خصوصی هستیم؟ افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل آن، این است که بخش خصوصی این توان و پتانسیل را دارد که بتواند کارآمدی خود را به اثبات برساند.

گُرد با اشاره به لزوم تلاش تمامی دست اندرکاران در راستای دست یابی به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مجریان دستگاه‌ها ی اجرایی باید نقش مردم را باور داشته باشند، چرا که تمام مسئولین نظام، خصوصا مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در تمامی برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع به این موضوع تاکید کرده‌اند و باورشان به حضور مردم است.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با خیرین مدرسه ساز، مبنی بر اینکه «هرکجا کار را به دست مردم سپردیم از آن نتیجه خوبی گرفتیم» گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون شوراهای آموزش و پرورش به عنوان از بهترین و مترقی‌ترین قوانین در حوزه آموزش و پرورش بود که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده افزود: هم اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز به واسطه تقاضای اجتماعی اولیاء در مدارسی که توسط افراد حقیقی یا حقوقی به وجود آمده به تحصیل مشغولند که این امر موجب شده تا بار سنگینی از دوش دولت برداشته شود.

وی افزود: در مجموع ازمحل صرفه جویی ناشی از تاسیس این مدارس و مراکز و همچنین فراهم شدن زمینه اشتغال زایی و صرفه جویی‌های مربوط به اختصاص سرانه‌های دولتی به دانش آموان، نزدیک به ۱۷۷ هزار میلیارد ریال حداقل صرفه جویی است که از این بابت برای دولت و سیستم آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است.

گُرد با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیازمند حمایت و تضمین سرمایه است گفت: اگر قرار است در حوزه مشارکت عمومی و خصوصی گامی برداشته شود، باید برای همکاری با حوزه‌های نظام آموزشی کشور، در واگذاری فضا‌های آموزشی به این مجموعه کمک شود.

وی گفت: از آنجایی که دولت به تنهایی نمی‌تواند این وظیفه را تامین کند، با حمایت و کمک شما می‌توان مسیر را هموار نموده وموجبات آرامش خانواده‌ها وجلب مشارکت و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را فراهم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *