رسیدگی قاطع دستگاه قضایی به پرونده تخلفات انتخاباتی

15:20 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۶۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
القاصی تشکیل 14 پرونده تخلفات انتخاباتی و رسیدگی قاطع دستگاه قضایی به این امر را هوشیاری و حساسیت دستگاه های قضایی، امنیتی ، نظارتی و اجرایی در امر انتخابات عنوان کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان استهبان اظهارکرد: تلاش داریم تا با اعمال دقیق قانون ، فضایی ایجاد کنیم تا اعتماد عمومی حاصل و صالح ترین فرزندان این انقلاب جهت خدمت به مرز و بوم اسلامی به انتخاب مردم، برگزیده شوند.

رییس کل دادگستری استان فارس هدف از احداث این ساختمان را ارائه بهتر خدمات قضایی به مردم ولایتمدار استهبان خواند و افزود: این شهرستان شخصیت های ارزشمندی را در خود پرورانده و وجود شهدای گرانقدری همچون شهید فقیهی را  بیانگر ارزش های والای این دیار دانست .

وی در جمع اعضای شورای اداری شهرستان استهبان با تأکید بر اینکه زندگی در لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی از افتخارات همه ماست افزود: انقلابی که ما در سایه امن آن زندگی کرده ایم حاصل خون مخلص ترین شهدایی است که با سرافرازی از کیان و شرافت این مرز و بوم در مقابل قدرت های استکباری دفاع کردند و وظیفه ماست تا قدرتمند تر از گذشته به حیات سیاسی و دینی خود ادامه دهیم .

رییس شورای قضایی استان فارس سرافرازی امروز ملَت ایران در عرصه های بین المللی را نتیجه اراده ملت در تعیین سرنوشت خویش خواند و خاطرنشان کرد: نظامی که به عنوان مردم سالاری دینی بیشترین مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت خود را رقم زده و به طور میانگین همه ساله یک انتخاب را برگزار کرده است بنیانگذار مکتبی است که مبنای آن احکام اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو شرایط کنونی را متفاوت با هرزمان دیگر خواند و افزود: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه های گوناگون تلاش کرده است به این نظام ضربه وارد کند و برای این مقصود شوم خود شیوه های متفاوتی را به کار گرفته است .

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان به مسئله نفوذ گفت: این بار حربه دشمن تغییر کرده است و تأکید رهبر معظم انقلاب بر بصیرت بیشتر و شناخت دشمن و برگزاری یک انتخابات رقابتی و سالم نیز در راستای مقابله با این طرفندجدید دشمن است.

وی با بیان اینکه هرکجا روحیه انقلابی حاکم باشد دشمن هراسناک خواهد بود گفت: شاهد این مدعا تلاش های استکبار در مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات است .

رییس کل دادگستری استان فارس حضور پرشور با روحیه انقلابی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات پیش رو  را زمینه ساز یأس دشمنان و شکست دوباره توطئه های شوم آنان ارزیابی کرد و افزود: همه مسئولین و دست اندرکاران امر انتخابات باید تلاش نمایند از آرای مردم صیانت نمایند چرا که این نظام خون بهای هزاران شهیدی است که ارزشمندترین گوهر وجودی خویش را تقدیم حیات این انقلاب نموده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دستگاه قضایی در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات اشاره کرد و افزود: دادگستری استان با اجرای دستورالعمل ریاست معظم قوه قضاییه و تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در کلیه حوزه های قضایی استان اقدامات ویژه ای را در راستای صیانت از آرای مردم به انجام رسانده است.

 وی با اشاره به تشکیل 14 پرونده تخلفات انتخاباتی و رسیدگی قاطع دستگاه قضایی این امر را هوشیاری و حساسیت دستگاه های قضایی، امنیتی ، نظارتی و اجرایی در امر انتخابات  و تأکید بر امر سلامت انتخابات دانست و افزود: تلاش داریم تا با اعمال دقیق قانون ، فضایی ایجاد نمائیم تا اعتماد عمومی حاصل و صالح ترین فرزندان این انقلاب جهت خدمت به مرز و بوم اسلامی به انتخاب مردم، برگزیده شوند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تعامل اعضای شورای تأمین شهرستان و دستگاه قضایی، تعامل دو سویه را نافی استقلال دستگاه قضایی ندانست و تأکید کرد: باید تلاش شود تا ارمغان هماهنگی و تعامل اعضای شورای تأمین، امنیت بیشتر مردم باشد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اصغر مهدوی رئیس دادگستری شهرستان استهبان به تشریح حساسیت های انتخابات پیش رو پرداخت و از قانون مداری کاندیداهای شهرستان خبر داد.

گفتنی است این ساختمان در سه طبقه  با زیربنای 1750 متر مربع و با هدف جبران کمبود فضای اداری و ارائه بهتر خدمات قضایی با اعتباری بالغ بر 32میلیارد ريال احداث شده است .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *