سفر مخفیانه اعضای دفتر سیاسی "طالبان افغانستان" در قطر به پاکستان

17:04 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۵۰۵
رسانه های پاکستان روز شنبه از سفر مخفیانه هیاتی دو نفره از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر به پاکستان با هدف رایزنی برای فراهم کردن زمینه ازسرگیری روند مذاکرات صلح میان طالبان و دولت کابل خبر دادند.
سفر مخفیانه اعضای دفتر سیاسی به گزارش سرویس بین الملل سایت اینترنتی روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، "شیرمحمد عباس استنکزی" رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر و "قاری دین محمد" یکی از اعضای این دفتر هفته گذشته و درست در همان روز که سومین دور نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا برای زمینه سازی مذاکرت صلح افغانستان در اسلام آباد با هدف نهایی کردن نقشه راه مذاکرات صلح در حال برگزاری بود (شنبه هفته پیش)، بطور مخفیانه سفری به پاکستان داشته اند.

به هرحال سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر به پاکستان از سوی مقامات یا منابع رسمی اسلام آباد تایید یا تکذیب نشده است.

گزارش ها به نقل از منابع آگاه حاکی است که هیات طالبان درجریان سفر به اسلام آباد، فهرستی از نمایندگان طالبان را که قرار است در مذاکرات صلح با دولت کابل حضور داشته باشند، در اختیار شرکت کنندگان در نشست چهارجانبه قرار داده اند.

درجریان دور سوم نشست های چهارجانبه که هفته پیش به میزبان اسلام آباد برگزار شد، اعلام شد که روند مذاکرات صلح افغانستان پیش از پایان ماه جاری میلادی از سرگرفته خواهد شد اما زمان مشخص و مکانی برای آن اعلام نشد.

همچنین قرار است دو چهارم نشست های چهارجانبه روز چهارم اسنفد به میزبانی کابل انجام شود و به احتمال زیاد، مذاکرات صلح میان طالبان افغانستان و دولت کابل پس از این نشست چهارجانبه آغاز خواهد شد.

برخی منابع می گویند که روند متوقف شده مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان تا چند روز دیگر دوباره از سرگرفته می شود.

براساس بیانیه صادره از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان، روز گذشته"عمر ذخیل وال" سفیر جدید افغانستان در پاکستان به دیدار ژنرال "راحیل شریف" فرمانده ارتش این کشور رفت و دو طرف درخصوص مسایل مربوط به امنیت مرزهای دو کشور گفت و گو کردند.

به احتمال زیاد در این دیدار صحبت هایی نیز درباره از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان مطرح شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *