شایع‌ترین تخلفات انتخاباتی کدام است؟/ واکنش عارف به اظهارات کرباسچی/فرقه ضاله بهائیت هم برای انتخابات نقشه کشید

12:17 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۳۷۱
13روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.
////////////////////////////////-گروه سیاسی:13روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

شایع‌ترین تخلفات انتخاباتی کدام است؟

آنطور که محمدعلی حمیدیان دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و پلوچستان به گفته است، تبلیغات زود هنگام انتخاباتی، عدم بی طرفی برخی مسئولین اجرایی و نشر اکاذیب در برخی شبکه‌های اجتماعی پرتکرارترین تخلفاتی بوده است که از سوی برخی نامزدها و یا مسئولان متولی صورت پذیرفته است.

یک جایجایی در لیست حمایتی جامعه مدرسین

در جلسه اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به ریاست آیت‌الله مقتدایی به منظور بررسی وضعیت نامزدهای مورد حمایت این تشکل جهت ورود به رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم برگزار شد، علی بنایی از نمایندگان دوره هشتم مجلس جایگزین احمد امیرآبادی فراهانی نماینده فعلی مجلس شد. 

  واکنش عارف به اظهارات کرباسچی

برخی رسانه ها نوشتند: محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در حاشیه همایش جوانان حزب اسلامی کار در جمع خبرنگاران و در واکنش به اظهارات غلامحسین کرباسچی که گفته بود از عارف اسنادی دارد که نباید وی سرلیست اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت:این حرف‌ها شیطنت است و نباید فریب عده‌ای را بخورید. ما در کل جبهه اصلاحات وحدت و انسجام داریم و به این نوع اظهارات جواب پس نمی‌دهیم.

علت عدم درج نام آیت الله مومن در لیست تایید صلاحیت‌های خبرگان مشخص شد

 رسانه‌ها نوشتند:علت عدم درج نام آیت الله مومن در لیست تایید صلاحیت شده های که توسط وزارت کشور منتشر شد مشخص شد‌. فهرست کامل اسامی کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد، اما با نگاهی اجمالی در بین اسامی اعلام شده، نام آیت‌الله محمد مؤمن عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان دیده نمی‌شود. آیت‌الله محمد دانش‌زاده قمی که در فهرست اعلامی وزارت کشور آمده، نام اصلی آیت‌الله محمد مؤمن است که به دلیل شهرت پدر وی به ایمان راسخ و مؤمن بودن، مردم ایشان را با این نام خطاب می‌کردند، به طوریکه حتی برادر آیت‌الله مؤمن نیز همین لقب را به خود گرفته است.

علت تاخیر در ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان چیست؟

آنطور که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند، علت نهایی نشدن لیست انتخاباتی اصلاح طلبان، دلخوری محمدرضا عارف از کمیته تعیین شده‌ای است که قرار است لیست اصلاح طلبان را چینش کند؛ عارف که در ابتدای امر از حضور نداشتن در کمیته مزبور مکدر شده بود، پس از مخالفت اعضای آن کمیته با دو داوطلب معرفی شده از سوی وی رسما مخالفت خود را با کمیته تعیین شده علنی کرد؛ گفتنی است یکی دیگر از دلایل تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان، پافشاری یک مقام دولتی برای اختصاص 15 سهمیه به نزدیکان دولت در این لیست است.

فرقه ضاله بهائیت هم برای انتخابات نقشه کشید

برخی رسانه‌ها نوشتند:چند شب پیش مراسم ضيافت بهائيان در منزل یکی از اعضای این فرقه در یکی از روستاهای شرق استان تهران برگزار شد؛حاضرین در جلسه در مورد حمایت و رای دادن به یک کاندیدای اصلاح طلب در شرق استان تهران در انتخابات آتي بحث و گفت‌وگو کردند و مقرر شد تا از وی حمایت به عمل آورند.

دست رد مطهری به سینه اصلاح‌طلبان

آنطور که برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند علی‌رغم اصرار شخصیت‌های برجسته دو جریان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا برای گنجاندن نام علی مطهری در لیست انتخاباتی‌شان و همچنین اظهارات اخیر حسین مرعشی مبنی بر قرار گرفتن نام علی مطهری در لیست اصلاح طلبان به عنوان نفر دوم؛ وی با انجام مصاحبه‌ای اعلام کرد:با اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ائتلاف نمی‌کنم و لیست خودم را ظرف دو روز آینده منتشر خواهم کرد. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *