"ایران می میرد، ذلت نمی پذیرد"/شعاری که استکبار جهانی را لرزاند

11:17 - 22 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۷۲۸
مردم پایتخت همانند مردم سایر شهرهای کشور از دقایق اولیه آغاز رسمی راهپیمایی 22 بهمن، همچون سال های گذشته حضور گسترده ای در اين جشن باشكوه داشتند و با سيل عظيم خود، یک پارچه فریاد زدند "ايران ميميرد! اما ذلت نمی پذيرد!".
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مردم پایتخت همانند مردم سایر شهرهای کشور از دقایق اولیه آغاز رسمی راهپیمایی 22 بهمن، همچون سال‌های گذشته حضور گسترده‌ای در اين جشن باشكوه داشتند و با سيل عظيم خود، یک پارچه فریاد زدند "ايران ميميرد! اما ذلت نمي پذيرد!"









































حضور نوزدان و کودکان در آغوش پدر یا مادرشان یا بر روی کالسکه با وجود سرمای هوا و همچنین حضور گسترده جوانان، نوجوانان، میانسال و پیر از نکات برجسته راهپیمایی 22 بهمن بود، در طول مسیر شرکت‌کنندگان علاوه بر سر دادن شعار به گرفتن عکس‌های یادگاری و همچنین عکس سلفی از خود، خانواده و کودکانشان بودند.

ورزشکاران نوجوان و جوان رشته‌های رزمی با پوشیدن لباس‌های متحدالشکل در مسیر راهپیمایی حرکات نمایشی اجرا می‌کردند.

برپایی ایستگاه نقاشی  و
غرفه‌ها که در آن محصولات فرهنگی عرضه شده و از همه جالب‌تر نقاشی کودکان حال و هوای متفاوت در مسیر راهپیمایی ایجاد کرده بود.



شعارهای "مرگ بر امريكا" و "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر ال سعود" پیر و جوان ، زن و مرد ایرانی ، استکبار جهانی را لرزاند و به هم پیمایان آن‌ها نشان داد که عزت ایرانی، آزادی ایرانی و استقلالش جزئی جدایی نشدنی از ملت ایران خواهد بود.

پخش سرودهای  اوایل پیروزی انقلاب در مسیر راهپیمایی نیز حال و هوایی خاص به تظاهرات 22 بهمن امسال داده بود، در واقع عده‌ای  شرکت کنندگان سربندهایی با عنوان لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا مهدی عج را بر پیشانی بسته و در این راهپیمایی حاضر شده بودند.

در این میان حضور نهادهایی همچون اورژانس، آتش نشانی،هلال احمر، ناجا، نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌های کشور و شهرداری در میان راهپیمایان تهرانی پر رنگ بود. همچنین گروه‌های مختلف فیلمبرداری و خبری در مسیر راهپیمایی به منظور پوشش بخش های مختلف راهپیمایی مستقر شده و با مردم مصاحبه می کردند.



راهپیمایان با پیاده روی روی پرچم رژیم صهیونیستی و انگلیس بی‌اعتمادی خود را از اقدامات سلطه‌جویانه این کشورها نشان دادند و شهروندان تهرانی در حالی که عکس‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دست داشتند از مسیر دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب حرکت کردند.

شرکت‌کنندگان با وجود سرمای شدید به میدان انقلاب آمدند و در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت کردند و حضور ایستگاه‌های صلواتی و خودجوش مردم در راهپیمایی، از نکات بسیار زیبایی که هر چشمی را نوازش داد.

راهپیمایان در حالی که عکس‌های امام خمینی(ره)  و رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند، حمایت خود را دولت ایران با صدای بلند و رسا اعلام می‌کردند. همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی با نشان دادن پلاکاردها و با داشتن دست نوشته‌هایی جنایات آل سعود را به تصویر کشیدند.


در پایان مراسم از سوی مردم حاضر در میدان انقلاب و در هنگام به آتش کشیده شدن پرچم‌ اسرائیل توسط راهپیمایان، سرود حماسی از بلندگوها پخش شد و بلافاصله پس از پراکنده شدن جمعیت راهپیمایان، نیروهای شهرداری مشغول پاکسازی خیابان‌های مسیر راهپیمایی  شدند.







































 










رژه کاروان‌های گل در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در میدان انقلاب را اینجا ببینید.

استقرار خبرنگاران و رسانه های خبری در مسیر راهپیمایی تهرانی ها را اینجا ببینید.

حضور پرشور جامعه دانشگاهی در سی و هفتمین عید انقلاب را اینجا ببینید.

آماده باش نیروهای اورژانس در مسیر راهپیمایی تهران را اینجا ببینید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *