نباید سینمای انیمیشن و مستند را از جشنواره فیلم فجر حذف کنیم

4:05 - 21 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۸۹۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رییس مرکز گسترش سینمای مستند گفت: انیمیشن نیز جشنواره مختص به خود دارد اما انیمیشن های سینمایی که برای اکران ساخته می شوند، باید در جشنواره حضور داشته باشد. نباید سینمای انیمیشن و مستند سینمایی را از جشنواره فیلم فجر حذف کنیم. جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینمای ایران است.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از  ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد درباره اکران آثار مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر قبل از آنکه جشنواره سینمای داستانی باشد، جشنواره اکران سینمای ایران است. فیلم هایی که برای اکران ساخته می شوند، طبیعی است که در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند. آن بخش از سینمای مستند که برای اکران ساخته می شود، می تواند در این جشنواره حضور داشته باشد.
 
وی با اشاره به جشنواره فیلم حقیقت، افزود: این جشنواره فقط مربوط به فیلم های مستند اعم از کوتاه، نیمه بلند، مستند تلویزیونی و غیره است اما در جشنواره فیلم فجر فقط مستندهایی که برای اکران عمومی تولید شده اند، حضور دارند. اگر جشنواره فیلم فجر را جشنواره اکران سینمای ایران تعریف کنیم، اکران مستند و انیمیشن نیز در آن قرار می گیرد.
 
رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه انیمیشن سینمایی هم باید در این جشنواره فیلم فجر، حاضر باشد گفت: انیمیشن نیز جشنواره مختص به خود دارد اما انیمیشن های سینمایی که برای اکران ساخته می شوند، باید در جشنواره حضور داشته باشد. نباید سینمای انیمیشن و مستند سینمایی را از جشنواره فیلم فجر حذف کنیم. جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینمای ایران است.
 
طباطبایی نژاد با اشاره به نمایش فیلم های مستند در برج میلاد، گفت: چند سالی مستند از جشنواره فیلم فجر حذف و موجب ناراحتی فعالان حوزه مستند شد. دوره هایی هم در سالن های فرعی برج میلاد اکران شد که مخاطب جدی ای نداشت، اما زمانی که مستند در سالن اصلی برج نمایش شد، جایگاهش را هم محترم شمردند.
 
وی هدف مدیران سینمایی را تلاش برای نمایش مستند در سالن های هم سطح با آثار مستند دانست و گفت: از اکران مستند در سالن اصلی برج خوشحالیم اما پیشنهادهایی مانند جا به جا کردن ساعت های نمایش در برج میلاد وجود دارد. در هر صورت وظیفه خودم می دانم که از دبیر جشنواره، محمد حیدری برای توجه ویژه به سینمای مستند تشکر کنم.
 
این مدیر سینمایی اظهار کرد: سینمای مستند، بخش فرهیخته سینما است و باید به آن اهمیت ویژه ای شود. سینمای مستند سینمای سرگرم کننده نیست، بلکه سینمای آگاهی بخش است و به همین دلیل باید مورد حمایت سیاستگذاران سینمای ایران قرار بگیرد تا ذائقه مخاطبان سینما به سمت مستند برود.
 
طباطبایی نژاد با بیان اینکه این روزها، استقبال خوبی از مستندهای حاضر در جشنواره فیلم فجر شده، گفت: امیدوارم روزی برسد که مخاطبان مستند با مخاطبان سینمای داستانی برابری کند.
 
 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *