بیش از 4 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت هستند

19:29 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۶۴۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 4 هزار داوطلب بدون چشمداشت مالی و اجتماعی اقدامات متعددی را برای رضای خدا و بر اساس باورهای دینی و اجتماعی خود در خدمت‌رسانی به همنوعان انجام می‌دهند.
برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با تولیدکنندگان سیم و کابل تقلبی
به گزارش گروه اجتماعی ، فرحناز رافع در اختتامیه دوره توانمندسازی رؤسای خانه‌های داوطلبی سراسر کشور که عصر امروز در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده در خانه‌های داوطلبی استان قم چشمگیر و قابل تقدیر است اظهار کرد: امیدواریم مدیرعامل، معاونین و روسای خانه‌های داوطلب استان قم همچون گذشته در اجرای طرح‌ها و همچنین کارهای جدید مانند بانک تجهیزات امانی که از این استان و اصفهان برگرفته و تبدیل به طرح ملی شد، پیشرو باشند.
 
وی ادامه داد: 500 نفری که در این گردهمایی سه روزه حاضر بودند منتخبی از 4 هزار داوطلب هستند که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
 
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به بیان گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و ابراز کرد: درخانه‌های داوطلب هیئت‌مدیره حاکم است و رئیس خانه‌ داوطلب طی یک دوره دو ساله توسط اعضای خانه انتخاب می‌شود، هیئت‌مدیره وظیفه تصمیم‌گیری نهایی را در خانه داوطلب عهده‌دار است و تمام خانه‌های داوطلبی در سازمان داوطلبان ثبت شده و مجوز فعالیت دارند.
 
رافع افزود: در هر خانه داوطلب چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت فعالیت می‌کنند که کارهای متعددی را در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و معیشتی در قالب پروژه‌های تعریف شده با توجه به نیاز هر استان، شهر، بخش و روستا در دستور کار دارند.   
 
وی با اشاره به اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون چشمداشت مالی و اجتماعی از جمعیت و جامعه این اقدامات را برای رضای خدا و بر اساس باورهای دینی و اجتماعی خود انجام می‌دهند، ابراز کرد: سازمان داوطلبان حدود دو سال است به آموزش روسای خانه‌های داوطلب پرداخته که امیدواریم در این دوره‌های توان‌افزایی و آموزش‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود، بتوانیم زمینه اثربخشی بیش از پیش فعالیت‌های داوطلبانه را فراهم کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *