سرفرماندهی ناوشکن بومی جماران در رزمایش بزرگ دریایی ولایت/ رزمناو آمریکایی با اخطار نیروی دریایی ارتش محل رزمایش ولایت 94 را ترک کرد

9:10 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۱۶۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رزمایش ولایت 94 در چهار مرحله شامل گسترش یگان‌ها، انجام تاکتیک، پرتاب موشک‌ها و اژدرها و نیز نمایش قدرت (رژه دریایی) انجام می‌گیرد.
مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت ۹۴ آغاز شد/ استقرار یگان‌های سطحی و زیرسطحی نداجا از تنگه هرمز تا اقیانوس هند-گروه سیاسی: صبح امروز با اعلام رمز «یا زهرا» توسط امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روی عرشه ناوشکن جماران مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت 94 آغاز شد.

با شروع این مرحله، یگان‌های مختلف سطحی و زیرسطحی از جمله ناوشکن‌ها، ناوهای لجستیک، ناوهای موشک‌انداز، زیرسطحی‌های کلاس غدیر و طارق و یگان‌های دریایی ارتش در محدوده تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند که گستره‌ای در حدود 3 میلیون کیلومتر مربع را دربرمی‌گیرد، مستقر شدند.

این بزرگترین رزمایش سالانه نیروی دریایی ارتش است که در آن تمامی تاکتیک‌ها و برنامه‌های رزمی نیروی دریایی در آن تست و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت ۹۴ آغاز شد/ استقرار یگان‌های سطحی و زیرسطحی نداجا از تنگه هرمز تا اقیانوس هند

رزمایش ولایت 94 در چهار مرحله شامل گسترش یگان‌ها، انجام تاکتیک، پرتاب موشک‌ها و اژدرها و نیز نمایش قدرت (رژه دریایی) انجام می‌گیرد.

مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت ۹۴ آغاز شد/ استقرار یگان‌های سطحی و زیرسطحی نداجا از تنگه هرمز تا اقیانوس هند

مقابله با عملیات نفوذ دشمن به سواحل کشور و دفع تهاجمات دریایی توسط یگان‌های رزمی و تفنگداران نیروی دریایی ارتش از جمله دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در این رزمایش است.

مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت ۹۴ آغاز شد/ استقرار یگان‌های سطحی و زیرسطحی نداجا از تنگه هرمز تا اقیانوس هند


امیر سرتیپ موسوی سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر با بیان اینکه وسعت محدوده رزمایش بیش از 3 میلیون کیلومتر مربع است اظهار داشت: در این رزمایش تمرینات مشترک بین یگان های شناور و یگان های پروازی و تمرینات مشترک بین یگان های شناور سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی با یگان های زیرسطحی پیش بینی شده است که در زمان مقرر برابر برنامه تنظیمی مرحله به مرحله به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه برای آماده سازی محدوده تمرین که قرار است وارد مراحل پرتاب های موشکی و تیراندازی در روزهای آینده بشویم، نیاز است مقدمات کار فراهم شود گفت: محدوده پیش بینی شده برای پرتابهای موشکی به منظور برقراری امنیت کامل برای تردد امن یگانهای عبوری و به منظور جلوگیری از اختلال در روند تردد یگان های تجاری نیاز است محدوده رزمایش با ارسال اعلامیه های دریایی توسط یگان های شناور به یگان های تجاری عبوری اعلام شود و اخطارهای لازم داده شود و همچنین از ورود یگان های تجاری به محدوده های پرتاب و تیراندازی پیش بینی شده ممانعت به عمل آید.
 

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 تاکید کرد: در همین راستا یگانهای شناور و یگان های پروازی در محورهای از پیش تعیین شده حضور خواهند یافت و نسبت به پاکسازی محل رزمایش اقدام خواهند کرد.

ساعت 10:00: سرفرماندهی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 که مرحله اصلی آن صبح امروز آغاز شد بر عهده ناوشکن بومی جماران گذاشته شده است.

اعلام رمز آغاز مرحله اصلی رزمایش نیز توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از روی همین ناوشکن صورت گرفت.

ناوشکن جماران اولین ناوشکن کاملا ایرانی که به دست متخصصان صنعت دفاعی کشور کشورمان ساخته و در بهمن ماه سال 88 با حضور فرمانده کل قوا به آب انداخته شد.

 رزمایش ولایت 94 با بکارگیری بخش عظیمی از توان نیروی دریایی ارتش در گستره 3 میلیون متر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند در حال برگزاری است.


ساعت 11:00: امیر سرتیپ موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 در گفت‌وگو با برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر، با بیان اینکه این رزمایش به مدت پنج شبانه روز ادامه خواهد داشت و در صبح یازدهم بهمن ماه خاتمه خواهد یافت عنوان کرد: در این مرحله پیش بینی شده که انواع یگانهای شناور سطحی و زیرسطحی، تیپ های تکاور و تفنگدار دریایی، ایستگاههای رادار، سامانه های موشکی ساحل به دریا در کنار تیم های غواصی مشارکت فعالی داشته باشند.


وی همچنین افزود: آزمایش تجهیزات جدید نیروی دریایی ارتش و همچنین انتقال دانش و تجربه از نیروهای قدیمی به جوان ترها، مهمترین اهداف برگزاری رزمایش دریایی ولایت 94 است.

ساعت 13:15: امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه از امروز صبح مراحل عملیاتی رزمایش دریایی ولایت 94 با رمز یا زهرا (س) شروع به کار نمود و تا ظهر روز اول همه برنامه های پیش بینی شده ما با موفقیت انجام شده، اظهار داشت: این برنامه ها در عرصه سطح و زیر دریا، برنامه های یگان های تکاوران، موشکی ها، سامانه ها و اطلاعات و بهداشت و آماد، همه و همه تا کنون به خوبی و با موفقیت فعالیت هایشان را انجام داده اند.
 
وی  افزود: با توجه به اهمیت منطقه رزمایش و اینکه ما تاکتیک ها، سلاح ها و مهمات خودمان را مورد ارزیابی قرار می دهیم، معمولا اجازه نمی دهیم که دیگران از هوا یا دریا نزدیک شود به منطقه رزمایش و بخواهد اطلاعاتی را بدست آورد.
 
امیر سیاری همچنین تاکید کرد: ظرف چند روز جاری چند مورد تلاش نیروهای فرامنطقه ای را داشتیم که خواستند از طریق هوا یا دریا به منطقه رزمایش نزدیک شوند تا بخواهند اطلاعاتی را بدست بیاورند که با اخطار قاطعانه رزمندگان دریادل در هوا و دریا مواجه شدند و مجبورشان کردیم که منطقه را ترک کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *