موج خودکشی درمیان تازه‌واردان یهودی به سرزمین‌های اشغالی

10:49 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۳۶۴
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت که بیش از یک سوم مهاجران تازه وارد سرزمین‎های اشغالی خودکشی کرده‏‎اند.
بیش از یک سوم مهاجران تازه وارد سرزمین‎های اشغالی خودکشی کرده‏‎اندبه گزارش گروه بین الملل ؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: بیش از یک سوم اسرائیلی های که در سرزمین های اشغالی در دهه گذشته اقدام به خودکشی کرده اند جزو مهاجران تازه وارد بوده اند.
 
در همین راستا سازمان "اران" که در جهت کمک های اولیه روانپزشکی خطوط تلفن مخصوص به خود را دارد، سالانه 18 هزار تماس از طرف مهاجران اسرائیلی که در اضطراب قرار دارند دریافت کرده که حدود هزار مورد از آنها تمایل به خودکشی بوده است.
 
از چهار هزار و 806  اسرائیلی که از سال 2000 تا 2013 اقدام به خودکشی کرده اند، هزار و 658 تن از آنها مهاجران تازه وارد بوده اند.

تنها در سال 2003، 117 مهاجر اسرائیلی دست به خودکشی زده اند.
 
با وجود آمار منتشر شده، مقامات صهیونیستی در کمک های روانشناختی برای مهاجران تازه وارد اسرائیلی سرمایه گذاری نمی کنند.

در حالی که طبق آمار وزارت جذب مهاجر رژیم صهیونیستی از 30 هزار نفری که  در سال 2015 به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند، هیچ کدام کمک های روانشناختی دریافت نکرده اند.
 
طبق آمارهای دیگر سازمان اران، حدود 78 درصد از خودکشی های صورت گرفته در میان مهاجران اسرائیلی از طرف مهاجران شوروی سابق بوده است.
 
"آوراهام ناگوسا" یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی درباره این موضوع اذعان کرده است که جدای از اضطراب های عمومی روانشناختی که ممکن است تمامی اسرائیلی ها به آن دچار شوند، مهاجران تازه وارد مشکلات خاصی از جمله بحران اقتدار، تنهایی و مشکلات معیشتی دارند.
 
بر اساس اطلاعات بدست آمده اکثر مهاجران جدیدی که به خطوط ویژه اران زنگ می زنند، نوجوانان و جوانان اسرائیلی هستند که با سازگاری در سرزمین های اشغالی به مشکل برخورد کرده اند. بسیاری از این افراد یا در ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند و یا قرار است که به ارتش این رژیم ملحق شوند.
 
آمار منتشر شده از سوی ارتش اسرائیل نیز نشان می دهد که 37 درصد از نظامیانی که مرتکب خودکشی شدند، از مهاجران تازه وارد به سرزمین های اشغالی بوده اند. به طور مثال یک نظامی مهاجری که با این خطوط ویژه تماس گرفته بود از ترس و نگرانی خود از پیوستن به ارتش اسرائیل و وارد شدن به جنگ صحبت کرده بود.
 
همچنین در نمونه ای دیگر یک نظامی زن تازه اسرائیلی که از روسیه به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده بود در تماس با این خطوط کمک های روانشناختی در توضیح زندگی وحشتناک خود در سرزمین های اشغالی اظهار کرده است: من زمانی که کودک بودم به اینجا آمدم و مادرم 20 ساله بود، چند سال بعد با یک قاچاقچی مواد مخدر آشنا شد و به همین دلیل  کل دوران کودکی من به ملاقات در زندان گذشت.
 
یک دختر 16 ساله دیگر در تماسی با خطوط اران اظهار کرده است: این سخت است، من کل روز تنها در خانه هستم و گریه می کنم. من هیچ چیز مثبتی در این زندگی نمی بینم، مادرم در ماه دسامبر سال قبل از شغل خود اخراج شد و دیگر نمی تواند کار دیگر پیدا کند و به همین دلیل خدمات رفاهی دریافت نمی کند.
 
دکتر شیری دانیلز از روانشناسان سازمان اران درباره این بحران تصریح می کند: یک سال و نیم یا دو سال پس از مهاجرت، استرس های روانشناختی در اسرائیلی شروع می شود.  مهاجرانی که به اینجا می آیند با مشکلات بلند مدتی از جمله همگرایی رنج می برند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *