دفتر صندوق تامین خسارت‌های بدنی در اهواز راه اندازی شد

12:31 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۴۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور از راه اندازی دفتر منطقه‌ای این صندوق در اهواز خبر داد.
به گزارش گروه گروه حقوقی و قضایی به نقل روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی جباری در سفر یکروزه خود به اهواز و دیدار با مدیران قضایی استان خوزستان، اظهار داشت: این دفاتر برای سهولت دسترسی مردم به این صندوق وشناسایی گروه های هدف واقعی که مستحق دریافت کمک از صندوق می باشند، در ۱۰ منطقه کشور راه اندازی می شود که دفتر مربوط به استان های خوزستان، لرستان و کهگلویه و بویراحمد در اهواز راه اندازی شده است.

وی گفت: یکی از چالش های پیش روی سرمایه انسانی کشور، آمار بالای کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی است. به طوری که سال گذشته ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۳۲۰ هزار نفر مصدوم شده اند که این صدمات شامل ضایعات نخاعی، قطع عضو نیز می باشد.

جباری بیان داشت: به طور متوسط روزانه ۳۲ میلیارد تومان از سوی شرکت های بیمه و دو میلیارد تومان از محل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور به زیان دیدگان پرداخت می شود که این سرمایه ها می تواند صرف اشتغالزایی در کشور شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار نفر از محل این صندوق از زندان آزاد شدند، گفت: قانون بیمه شخص ثالث یک قانون حمایتی است و اصل بر این است که حقوق زیان دیده در هر صورت پرداخت شود. صندوق تامین خسارت های بدنی نیز مکمل شرکت های بیمه است.

 جباری تصریح کرد: از ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور، ۹ میلیون فاقد بیمه نامه هستند. ام خوشبختانه پس از همکاری پلیس راهور، تکمیل بانک اطلاعاتی و پیگیری های مکرر، درصد بیمه شخص ثالث خودروهای سبک از ۷۰ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: استان خوزستان رتبه ششم را در تصادفات جاده ای در کشور دارد و طی هشت ماهه اول امسال، ۵۱۳ نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی، کشته و ۱۳ هزار نفر مصدوم شده اند.

 جباری گفت: افرادی که خودروی خود را بیمه نمی کنند، ریسک تحمل خسارت را به سایر  افراد جامعه متحمل می کنند، ازین رو باید به ازای زمانی که بیمه پرداخت نکرده اند نیز حق بیمه پرداخت کنند و این هزینه نه به منزله جریمه که به معنای جبران خسارت احتمالی است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور اظهار داشت: در دفاتر منقه ای این صندوق، نمایندگان حقوقی مستقر هستند تا باتوجه به پرونده ها، به درخواست متقاضیان رسیدگی کنند.

جباری همچنین خواستار اخذ تامین کیفری مناسب از مقصرین حوادث رانندگی و استفاده از کارشناسان خبره و معتمد در بررسی پرونده های این حوادث شد.




شکوفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
سلام من سال ۹۵ بود شوهر تصادف کرد راننده فرار دست و پاهاش شکست ناقص شد راننده فرار کرد کل کارا پیگیری کردیم من رفتم طلاق گرفتم نامه انداختم جلو دیش اونم مردش الان من چجوری باید پیگیری کنم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *