قانون محدودیت ویزای آمریکا دامن خودی‌ها را هم گرفت/ اروپا تلافی می‌کند؟

9:05 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۲۲۳
این لایحه که از سوی "کندیس میلر" عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت میشیگان ارائه شده بود با ۴۰۷ رای مثبت از ۴۳۵ عضو این مجلس تصویب شده است و از روز پنجشنبه اجرایی شد.
به گزارش گروه بین الملل نمایندگان کنگره آمریکا قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن درخواست افرادی که در صدد ویزای سفر به آمریکا هستند، اگر تا 5 سال قبل از تقاضا، به ایران، سوریه و عراق سفر کرده اند، باید مورد بررسی قرار گیرد.

این لایحه که از سوی "کندیس میلر" عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت میشیگان ارائه شده بود با ۴۰۷ رای مثبت از ۴۳۵ عضو این مجلس تصویب شده است و از روز پنجشنبه اجرایی شد.

در حال حاضر شهروندان ۳۸ کشور از جمله اعضای اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی می‌توانند بدون روادید وارد آمریکا شوند و تا سه ماه در این کشور اقامت کنند اما تغییرات لایحه خانم میلر تصریح کرده است: شهروندان این ۳۸ کشور در صورتی که در پنج سال گذشته به کشورهای ایران، سوریه، عراق و سودان مسافرت کرده باشند، از این مقررات مستثنی هستند و برای سفر به آمریکا باید ویزا دریافت کنند.

بر اساس این قانون، یک فرانسوی ایرانی‌تبار که در فرانسه بزرگ شده باشد و حتی در ۳۰ سال گذشته هرگز به زادگاه خود هم مسافرت نکرده‌ است، برای سفر به آمریکا از تسهلات معافیت روادید بهره‌مند نخواهد شد زیرا تبار وی از ایران است.

قانون محدودیت ویزای آمریکا دامن خودی‌ها را هم گرفت/ انتقاد شدید خبرنگاران آمریکایی از قانون کنگره/اروپا تلافی می‌کند؟
به اعتقاد کارشناسان، ابعاد این برنامه هنگامی گسترده‌تر می‌شود که به واکنش اتحادیه اروپا بیانجامد؛ واکنشی که تردیدناپذیر می‌نماید؛ یعنی دولت‌های اروپایی هم دست به عمل متقابل بزنند و ورود آمریکاییان ایرانی‌تبار یا سوری‌تبار به کشورهای عضو اتحادیه را حتی با گذرنامه معتبر آمریکایی تابع دریافت روادید کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *