بازنگری در قانون توزیع عادلانه آب/ به بحران واقعی آب رسیده‌ایم

12:15 - 02 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۹۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه میانگین بارش در ایران یک سوم جهان است، گفت: امروز دیگر در آستانه بحران آب نیستیم بلکه در دل بحران قرار داریم.
به گزارش ، خبرگزاری مهر، رحیم میدانی گفت: ایران در مسیر توسعه به آب با کیفیت و مطلوب در زمان و مکان مورد نیاز سرمایه گذاران و صاحبان حرفه ها و صنایع نیازمند است. معاون وزیر نیرو، حل مسئله آب را در گرو مدیریت فرابخشی، آسیب شناسی منصفانه و پرهیز از برخورد احساسی دانست.
 
وی اظهارداشت: ایران کشوری کم آب با میانگین بارش نزدیک به یک سوم میانگین بارش جهانی است و ۷۰ درصد گستره کشور در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد که بیشتر جمعیت در این منطقه ها زندگی می کند. آسیب شناسی منصفانه و پرهیز از برخورد احساسی با مسئله، موضوع اصلی در رویارویی با بحران کنونی آب در کشور است.
 
میدانی ادامه داد: برخی مواد قانونی مانند ماده ۴۵ قانون قانون اساسی درباره توزیع عادلانه آب به بازنگری نیاز دارد. وی بر لزوم نصب تجهیزات اندازه گیری آب و حضور گروه های نظارت به منظور جلوگیری از فعالیت متخلفان تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو با تخصیص بودجه های مناسب در بودجه های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، به دنبال فراهم کردن بایسته های مدیریت کارآمد منابع آب کشور بوده و هست.
 
میدانی ادامه داد: منابع آب زیرزمینی باید در هر شرایط، دست کم نیمی از نیاز آبی کشور را تامین کند اما این منابع امروز در مسیر نابودی قرار گرفته است. امروز نه در آستانه بحران، بلکه در دل بحران آب قرار داریم که فرونشست زمین ها و نزول کیفیت آب از پیامدهای آن است. اصلاح رویه های غلط گذشته، افزایش سرعت عمل در کار، جلوگیری از تخلف در آغاز کار و تشکیل دادگاه های ویژه و تخصصی به همین منظور، مورد نیاز است.
انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *