نگاهی به تازه ترین تحولات سوریه/هواپیماهای سوریه بیش از 1000 مقر تروریست‌ها را بمباران کردند

4:35 - 02 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۷۸۷
ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور از دسامبر گذشته دست‌کم 1662 هدف تروریست‌های تکفیری از جمله مقر و انبار مهمات آن‌ها را بمباران کرده است.
شبکه پرس تی وی گزارش داد: نیروی هوایی سوریه از دسامبر گذشته دست‌کم 1662 هدف تروریست‌های تکفیری از جمله مقر و انبار مهمات آن‌ها را بمباران کرده است.
 
ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این حملات در مناطق دمشق، حمص، ادلب، حلب و دیر الزور انجام شد.
 
در این بیانیه آمده است از 6 دی (27 دسامبر) تا به امروز نیروی هوایی سوریه 481 سورتی پرواز انجام داده است که در این پروازها چهار مرکز فرماندهی تروریست‌ها و یک کارخانه مهمات زیرزمینی در غرب ادلب تخریب شد.
 
به گفته ارتش سوریه، سه تاسیسات ذخیرسازی، یک مرکز فرماندهی و چندین خودرو نظامی نیز در استان حلب منهدم شدند.   

در همین حال، پس از اجرای آتش‌بس اوت 2014 (مرداد 93) بین دولت  سوریه وعناصر مسلح، صدها خانواده‌ای که در درگیری‌‌ها در منطقه قدم در حومه دمشق، پایتخت سوریه، بی‌خانمان شده بودند اکنون در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.
 
خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، گزارش داد برای بازگرداندن این خانواده‌ها از 25 دستگاه اتوبوس استفاده شده است.
 
این در حالی است که ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای حزب‌الله لبنان و جنگنده‌های روسیه، پیشروی های تازه ای در نبرد علیه تروریستهای تکفیری بدست آورده است.
 
پیشتر نظامیان سوریه چندین تپه و بلندی‌های استراتژیک را در مرکز استان حمص از تروریست‌ها پس گرفتند و چندین مرگز گردهمایی و نیز تسلیحات آن‌ها در حلب را منهدم کردند.
 
ناآرامی‌ها در سوریه  که از اوایل سال 2011 آغاز شده تا به حال بیش از 260 هزار کشته بر جای گذاشته است و نیمی از جمعیت سوریه در خاک این کشور یا بیرون از آن آواره کرده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *