دوستی با اسرائیل،دشمنی با ایران

14:31 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۳۹۱
دسته بندی: سیاست
رژیم صهیونیستی پس از گذشت نزدیک به 70 سال از تأسیس جعلی آن در خاک سرزمین های کشور فلسطین، در داخل و مناطق تحت اشغال که مردم فلسطین در آن ساکن هستند، با قیام انتفاضه مردم روبرو است اما خیالش از بابت کشورهای عربی منطقه و البته مسلمان راحت است!
به گزارش گروه سیاسی ، فلسطین سال هاست که داغ جدا شدن از جهان اسلام را در سینه دارد، اما برای التیام این داغ جانسوز بر سینه، از سوی کشورهای اسلامی، سران آنها و مردم کاری انجام شده است؟

فلسطین پاره تن اسلام است و سرزمینی که اکنون قوم بنی اسرائیل آن را اشغال کرده اند و برای خود حکومت و دولتی برپا ساخته اند، اکنون چالشی جز انتفاضه مردم فلسطین در داخل خود ندارد.

البته در کنار خود نیرویی را حس می کند که اگر نگاه چپ به آن خطه از سرزمین اسلامی کند به سرعت واکنش نشان می دهد و بر سر این رژیم آوار می شود. حزب الله آیینه دق رژیم اسرائیل است که اگر چنین نیروهایی در دیگر کشورهای اسلامی شکل گرفته بود، سال ها پیش از این رژیم اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.اما سران کشورهای مرتجع عربی منطقه سیاست سرسپردگی را در پیش گرفتند تا مبادا از سریر قدرت فرو افتند.

این شد که تن به زندگی مسالمت آمیز اما خفت بار در کنار غده سرطانی اسرائیل دادند و با او مدارا کردند تا کار به اینجا رسید که کشورهای عربی و البته مسلمان سفارت در تل آویو راه اندازی می کنند و سفارت این رژیم در سرزمین مسلمانان افتتاح می شود.

اما در این میان تنها دولت و مردمی که به طور واقعی از مردم و سرزمین فلسطین حمایت و دفاع کرده، جمهوری اسلامی ایران بوده است. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به کشور حامی فلسطین شد و یک چالش جدی برای رژیم اسرائیل پدید آمد.

شاید تا آن زمان سران رژیم اسرائیل در چنین وضعیت و شرایطی قرار نگرفته بودند، رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران را در مقابل خود خطری جدی می دانست و اکنون هم چنین است.

برای این که سایه انتقام و نابودی به واقعیت نگراید و رو در رویی ایران و اسرائیل محقق نشود، دوری از جنگ با ایران در دستور کار این رژیم و حتی حامیان آن بوده است. تقابل و درگیری اسرائیل با ایران جهان اسلام را متحد می کند و این اتفاق همان چیزی است که سران صهیونیستی و آمریکا مانع آن می شوند.

اما اکنون چه اتفاقی افتاده است؟ اسرائیل مشغول پیاده کردن اهداف خود در منطقه، جهان اسلام درگیر جنگ های داخلی است. اتفاقی که مطلوب مطلق اسرائیل است. این رژیم چه چیزی بهتر از این می خواهد؟!

تلاش های جمهوری اسلامی ایران هم برای ایجاد وحدت جهان اسلام با مخالفت ها و دشمنی های رژیم آل سعود کامل نشد و ناکام مانده است، چرا که سعودی ها همانی را پیاده می کنند که اسرائیلی ها خود توان اجرای آن را نداشتند و برای اجرای آن نیازمند ابزاری بودند تا بتوانند سیاست درگیری و اختلافات جهان اسلام را پیاده کنند.

در میان کشورهای اسلامی منطقه، سرسپرده ترین و وابسته ترین رژیم که بر روی کشورهای عربی منطقه هم تأثیر زیادی دارد، انتخاب می شود. عربستان سعودی می شود محور تا سیاست های دشمنانه اسرائیل علیه ایران از سوی کشورهای عربی اسلامی ظاهر شود.

همه این دشمنی ها و اتفاقاتی که در مرکز جهان اسلام یعنی غرب آسیا می افتد، در حالی است که دشمن اصلی در کنار این کشورها به حیات خود ادامه می دهد و گزندی هم او را تهدید نمی کند.

آل سعود مأمور شده است تا ائتلافی را علیه ایران شکل دهد و تشکیل شدن آن هم بستگی به عقل، منطق، درایت و دوراندیشی کشورهای اسلامی منطقه و سران آنها دارد که در دام چنین فتنه ای بیفتند یا نه!

چگونه ممکن است که سران این کشورها، غده سرطانی اسرائیل را سال ها در کنار خود مانند انگلی که وارد بدن شده تحمل کنند، اما با کشوری اسلامی مانند ایران به دشمنی بپردازند؟! اسرائیل خطر درجه یک جهان اسلام و منطقه است نه جمهوری اسلامی ایران.

ایران همیشه خواهان روابط دوستانه و گسترده با کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای اسلامی منطقه بوده است و این سیاست در رفتارهای ایران به خوبی دیده می شود. بیش از 2 سال تحمل همه دشمنی های آل سعود نشاندهنده سیاست مدارا با این حاکمیت است.

از تنش های درونی کشورهای اسلامی چه کسی سود می برد؟ غیر از این است که اکنون سران رژیم اسرائیل که در این ماجراهای به وجود آمده در اردوگاه اسلام، نقش فتنه گر اصلی را بازی می کنند خوشحال و شادمان هستند؟

برای این که جهان اسلام از چنین وضعیتی بیرون بیاید، تنها راه کارآمد، آگاه سازی مردم کشورهای اسلامی از اوضاعی است که صهیونیست ها با همراهی سعودی ها ایجاد کرده اند.

مسلمانان و مردم کشورهای منطقه باید هوشیار باشند،چون رژیم اسرائیل در پی ایجاد تنش های بیشتر میان کشورهای جهان اسلام به ویژه اختلاف افکنی بین ایران و عربستان است.

در این میان برخی احتمال می دهند و اعتقاد دارند ممکن است میان کشورهای عربی منطقه و اسرائیل همکاری های مستقیمی علیه ایران شکل بگیرد، هر چند این همکاری ها غیر مستقیم وجود دارد، اما هیچگاه تبدیل به یک همکاری استراتژیک میان آنها نخواهد شد چرا که مردم کشورهای عربی اسلامی هیچگاه نمی توانند وجود اسرائیل را در کنار حکومت های خود تحمل کنند.

حال آن که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدیدی برای کشورهای اسلامی نبوده است بلکه سعی و تلاش بی وقفه ایران در راستای وحدت و همگرایی جهان اسلام برای مقابله با رژیم اسرائیل استوار بوده و اکنون هم اقدامات خصمانه علیه ایران از سوی برخی سران کشورهای عربی در راستای همان توطئه ای است که صهیونیست ها با همراهی سعودی ها در پی آن هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *