بیشتر گوشی‌های تلفن هوشمند در بازار هرات "افغانستان" سرقتی است!

8:00 - 26 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۹۲۵
خبرگزاری میزان - شماری از شهروندان ولایت هرات می‌گویند: گوشی‌های تلفن هوشمندی که از دیگر کشورها وارد این ولایت می‌شود؛ سرقتی است.
بیشتر گوشی‌های تلفن هوشمند در بازار هرات به گزارش سرویس بین الملل ، شماری از شهروندان ولایت هرات می‌گویند: گوشی‌های تلفن هوشمندی که از دیگر کشورها وارد این ولایت می‌شود؛ سرقتی است.
 
این شهروندان تاکید می‌کنند: گوشی‌های هوشمندی که در بازار هرات به فروش می‌رسد، از کشورهای ایران و پاکستان وارد هرات می‌شود و هیچ‌گونه سندی هم ندارد.
 
از چند سال گذشته به این طرف بیشتر شهروندان به ویژه جوانان هرات از گوشی‌های هوشمندی که از کیفیت بالایی هم برخوردار است استفاده می‌کنند.
 
این گوشی‌ها از شرکت‌های معتبر با مارک‌های مختلف در دسترس مردم هرات قرار می‌‌گیرد و فروشندگان هم انحصار کنندگان این گوشی‌های همراه نیستند.
 
شهروندان هرات گفته‌اند که گوشی‌هایی که در دسترس آنها قرار می‌گیرد و از مغازه‌های مختلف شهر این ولایت خریداری شده و اکثرا سرقتی است.
 
آنان می‌‌گویند: این گوشی‌ها از کشورهای ایران و پاکستان که از شهروندان آن کشورها سرقت می‌شود به صورت غیرقانونی وارد بازار هرات می‌شود.
 
جمهور با انتشار این خبر نوشت: شهروندان همچنین گفته‌اند که هنگام خرید گوشی‌ها هیچ گونه سند قانونی را از فروشندگان آن دریافت نمی‌کنند.
 
احسان‌الله حیات، سخنگوی والی هرات تصریح می‌دارند که نیروهای مربوطه در تلاش است تا بتواند گوشی‌های سرقتی را از مراکز فروش آن جمع‌آوری کند.
 
او می‌گوید: خرید و فروش تمامی کالاهایی که به شکل غیرقانونی وارد کشور می‌شود؛ جرم است و با فروشندگان گوشی‌های سرقتی برخورد جدی می‌شود.
 
گفته می‌شود؛ بیشتر گوشی‌های هوشمندی که در کشورهای پیشرفته از شهروندان آن سرقت می‌شود به دلیل داشتن ردیاب (جی پی اس) در آن کشورها قابل استفاده نیست و باید جهت استفاده به کشورهای دیگر منتقل شود.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *