والیبال ایران المپیکی خواهد شد/ کادر فنی باید به دو گروه تقسیم شود

15:18 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
خبرگزاری میزان - سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران بعد از امضای قرارداد با فدراسیون در نشست خبری صراحتا از المپیکی شدن این رشته خبر داد.
به گزارش ، رائول لوزانو بعد از امضای قرارداد رسمی با فدراسیون والیبال کشورمان در نشست خبری‌، رودرروی خبرنگاران قرار گرفت و اظهار داشت: حضور من به عنوان سرمربی باعث افتخار و خوشحالی است چراکه تیم ایران توانایی قرارداشتن در جمع بزرگان والیبال جهان را دارد.

وی فرصت جمع و جور کردن تیم ملی و رسیدن به المپیک را بسیار محدود خواند و گفت: فرصت زیادی تا المپیک نداریم اما با توجه به توان و سابقه ایران در 10 سال اخیر می توان با برنامه ریزی و تلاش به هدف اصلی رسید. ما یک رویداد بزرگ را پیش رو داریم و باید برای رسیدن به آن از تمام توان خود استفاده کنیم.

لوزانو حضور در المپیک را برای بازیکنان و حتی مربیان یک افتخار بزرگ خواند و افزود: این یک تجربه متفاوت و تکرار نشدنی است ولی برای رسیدن به این مهم باید اردیبهشت ماه از سد تیم‌های حاضر در مسابقه‌های ژاپن بگذریم. به هر جهت این مهم‌ترین سدی است که باید در وهله اول آن را بشکنیم و حضور خود را در المپیک قطعی کنیم. ما 7 هفته بعد از شروع تمرین‌های تیم ملی فرصت داریم که در انتخابی المپیک موفق شویم.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران با تاکید بر اعمال نظم و انضباط کافی در روند راهیابی به المپیک گفت:آنطور که من متوجه شدم، عدم نظم و انضباط می‌تواند بی‌نظمی تاکتیکی باشد. با توجه به آنالیز بازی و بازیکنان، ما می‌توانیم از این راه برای از بین بردن اینچنین مشکلاتی استفاده کنیم و قطعا این راه حل راهگشا خواهد بود

وی با اشاره به اینکه دلایل و ضعف‌ها در این گونه مسائل باید با تمرین‌های درست برطرف شود ادامه داد: تمرین‌هایی که قطعا خیلی سخت و طولانی خواهند بود و شاید ساعت‌ها طول بکشند و حتی بازیکنان فرصت استراحت کافی را هم نداشته باشند. این تنها شیوه‌ای است که برای من قابل فهم و قابل اجراست تا کاری کنم که یک تیم خوب داشته باشیم. یک موزیسین حرفه‌ای برای رسیدن به یک هارمونی و ریتم خاص باید مدت‌ها تمرین کند. این موضوع در ورزش هم وجود دارد. بنابراین حضور افراد مستعد در تیم به تنهایی کافی نیست و این بازیکنان باید کادر و تمرین زیادی را انجام دهند تا بتوانند به شیوه‌ای برسند که از استعدادشان استفاده کنند. در این زمان است که یک بازیکن می‌تواند آنچه را که در توان دارد نشان دهد و این جمع تک تک بازیکنان و کار گروهی است که یک تیم بزرگ را می‌سازد.

لوزانو در ادامه با اشاره به این موضوع که از اواخر اسفند برخی بازیکنان با سیچلو استارت کار را می‌زنند و سپس او از اوایل فروردین به ایران می‌آید اظهار داشت: از آن زمان حداقل 6 هفته زمان خواهیم داشت. تاریخ دقیق مسابقه‌های انتخابی المپیک هنوز معلوم نیست اما بعد از حضور در ژاپن احتمالا دو سه هفته فرصت خواهیم داشت در لیگ جهانی شرکت کنیم که در این دوره با حضور تیم‌های قدرتمندی و در سه مرحله بین کشورهای ایران، صربستان و برزیل برگزار می‌شود و پس از لیگ جهانی تنها 10 روز فرصت داریم تا خود را به المپیک برسانیم.

وی تاکید کرد: باید یک هفته زودتر به ریو برویم تا با آب و هوا و اختلاف ساعت پرواز مشکلی نداشته باشیم. همان طور که می دانید تقویم کار ما بسیار فشرده است و روزهای کمی داریم. پروازهای زیاد، سفرهای طولانی و فرصت کم برای تمرین‌ها در تقویم پیش روی ماست اما من به شما اطمینان می‌دهم که من و شاگردانم حداکثر توان خود را بگذاریم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

لوزانو خاطر نشان کرد: کادر فنی تیم ملی به دو گروه تقسیم می‌شود که تیم B را مربیان ایرانی و کادر تیم A را هم سیچلو به عنوان مربی و کمک فنی و یک بدنساز، آنالیزور و فیزیوتراپ که بعدا مشخص می‌شود تشکیل می‌دهند.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *