بسيج نمايانگر يك انديشه و تفكر الهی است

19:20 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۸۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- سیاوش پور بسیج را وصف بسیار زیبایی از تفکر الهی و انقلابی عنوان کرد وگفت: بسيج نمايانگر يك انديشه وتفكر الهي است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گیلان، احمد سیاوش پور در همایش روز بسيج حقوقدانان استان و گرامیداشت   8000 شهيد استان گيلان بیان كرد: بايد خداي متعال را براي  داشتن انقلابي كه اسلام ودستورات اسلامي در آن متبلور مي باشيد شاكر باشيم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اهميت و نقش سپاه و وزارت اطلاعات از ابتداي تاسيس در كشور اظهارکرد: يكي از ويژگي هاي انقلاب اسلامي اين بود كه در آغاز آن تمام نهادهای ضروری انقلاب شکل گرفتند و هنوز با قوت و اقتدار و سربلندي به راه خود ادامه مي دهند.

رئيس شوراي قضايي گيلان با يادآوري كلام امام راحل ( قدس سره) كه صيانت از انقلاب را از خودانقلاب  مهم تر مي دانستند خاطر نشان كرد:  امروز انقلاب اسلامی الگویي براي  تمام  دنیا  است.

اين مقام ارشد قضايي بسیج را وصف بسیار زیبایی از تفکر الهی و انقلابی عنوان کرد وگفت: بسيج نمايانگر يك انديشه وتفكر الهي است.

احمد سياوش پور با بيان اينكه  حفظ انقلاب به روش و شیوه زندگی در جامعه بستگي دارد افزود: معضلات اجتماعي و فرهنگي يكي از بزرگترين دغدغه هاي مسئولان كشورمي باشد.

وي با  اعلام اين مطلب كه سالانه 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور در حال رسیدگی است، اذعان داشت: این میزان پرونده قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست .

رئيس كل دادگستري استان در ادامه برگزاري همايش ها و نشست ها وجلسات را براي رفع مشكلات كافي ندانست و ابراز داشت: بايد اصلاح را از درون جامعه شروع كنيم  تا آثار هدايتهاي حقوقي و مطالب راهگشاي اخلاقي به اقشار آسيب پذير نيز رسانده شود.

سياوش پور با اشاره به اينكه دشمن در جنگ نظامي نتوانسته است نظام جمهوري اسلامي را تسليم كند تصريح كرد: اكنون دشمنان انحراف  جامعه را در دستور كار خودقرارداده اندو بايد اقدام لازم و اساسي در برخورد با اين پديده تدوين و تبين گردد.

وی همچنين  با بيان ايثارگريهای شهدا و جانبازان  خاطرنشان كرد: بايد همت و تلاش بيشتري در اجراي هرچه بهتر فریضه زيبا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت پذيرد  .

وی بخشی از گرفتاری جامعه را در نتيجه عملكرد ضعيف بعضي از نهادها دانست و افزود: هركس بايد خود را در درجه اول مسئول بداند تا با همدلي وهمكاري، گامهاي اساسي در اين راه برداشته شود.

سردار محمد عبدالله پور نيز در ادامه اين همايش  اظهار کرد: حضورم در این مراسم قدردانی از بسیجیانی است که در بسیج حقوقدانان فعالیت می‌کنند و در این مراسم حضور دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نظام سلطه را به‌هم ریخت، گفت: بسیجیانی که داوطلبانه آمدند اجازه ندادند انقلاب از بین برود و تا زمانی که بسیجی است، کسی نمی‌تواند جریان انقلاب را از بین ببرد.

عبدالله‌پور با بيان ارشادات رهبر معظم انقلاب درباره جریان نفوذ تصريح كرد: امروز «نفوذ» استراتژیکی شده و می‌خواهند در مسایل فرهنگی و اجتماعی ورود کنند.

وی ایجاد نفوذ را در سه دسته از آدم‌ها ذکر کرد و افزود: نفوذ در آدم‌های ترسو، ساده‌لوح و خوش‌بین و کسانی که حرص و طمع دارند، رخنه می‌کند.

درپايان اين نشست از تعدادي از مسئولين دستگاه قضايي جهت مشاركت و تعامل در راستاي اهداف و برنامه هاي بسيج حقوقدانان قدرداني شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *