پذیرش تقاضای صدور پروانه موسسه میانجیگری، مستلزم تصویب آیین نامه در هیئت وزیران

13:51 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۰۴۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان-معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: پذیرش تقاضای صدور پروانه موسسه میانجیگری، مستلزم تصویب در هیئت وزیران است.
به گزارش ، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه متقاضیان پروانه موسسه میانجیگری می رساند؛ با توجه به لزوم تصویب آیین نامه میانجی گری در امور کیفری توسط هیات محترم وزیران، پذیرش تقاضای صدور پروانه متقاضیان تا زمان یاد شده امکان پذیر نمی باشد.
 
در راستای اجرای ماده 84 قانون آیین دادرسی کیفری و با عنایت به تصویب آیین نامه میانجی گری در امور کیفری توسط ریاست محترم قوه قضاییه؛ به اطلاع کلیه متقاضیان پروانه موسسه میانجیگری می رساند؛ با توجه به لزوم تصویب آیین نامه میانجی گری در امور کیفری توسط هیات محترم وزیران، پذیرش تقاضای صدور پروانه متقاضیان تا زمان یاد شده امکان پذیر نمی باشد.
 
براساس آیین نامه میانجی گری در امور کیفری؛ ميانجي‏گري فرايندي است که طي آن بزه‏ ديده‏ و متهم با مديريت ميانجي‏گر در فضاي مناسب در خصوص علل، آثار و نتايج جرم انتسابي و نيز راه هاي جبران خسارات ناشي از آن نسبت به بزه ‏ديده‏ و متهم گفتگو نموده و در صورت حصول سازش، تعهدات و حقوق طرفين تعيين مي ­گردد .
 
همچنین براساس ماده 14 این آیین نامه به منظور احراز صلاحيت مؤسسه و صدور پروانه ميانجي گري، هماهنگي، برنامه­ ريزي، ايجاد وحدت رويه و نظارت بر فعاليت مؤسسات ميانجي گري و ابطال پروانه مذکور، در سراسر کشور، مرکز امور ميانجي گري در معاونت منابع انساني قوه قضاييه تشکيل مي ­شود .
 
لازم به ذکر است پس از تصویب آیین نامه در هیئت وزیران، مدارک مورد نیاز و مراحل صدور پروانه موسسسه میانجیگری در اطلاعیه های بعدی از طریق پرتال جامع معاونت منابع انسانی به نشانی (www.qazahrm.ir) اعلام خواهد شد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *